2017 Anayasa Referandumu

Konusu 'Beyin Fırtınası' forumundadır ve Kader Katibi tarafından 4 Şubat 2017 başlatılmıştır.

  1. Kader Katibi

    Kader Katibi GöNüL DoSTu

    Mesajlar:
    12.154
    Aldığı Beğeni:
    2.919
    Ödül Puanları:
    613
    Anayasada yapılacak değişiklikle iktidar sistemi değiştirilerek Cumhurbaşkanı sistemine geçilmek isteniyor. Bu nedenle referanduma gidilerek evet yada hayır sonuçlarına göre sistem değişikliğine halk karar verecek.
    Evetciler neden evet hayırcılarda neden hayır diyorlar bunu konuşalım.
    Unutmadan konun açılmasını kaan4 düşündü bizde kendisine bu aktivite için teşekkür ediyoruz.
     
    kaan4 ve Zeynepsu bunu beğendi.
  2. kaan4

    kaan4 kimse.

    Mesajlar:
    1.853
    Aldığı Beğeni:
    499
    Ödül Puanları:
    83
    Teşekkürler kader katibi.

    Evet uygarca küfür kullanmadan herkes fikrini yazsin
    Ben hayir diyorum.

    1 anayasal bir konuyu kişiye göre değerlendiriyorum.
    2 neden bir kişi tüm yetkileri uslensinki
    80 milyonluk bir ülke bir kişinin degilki her sorumlu kendisi alsın . .Aldığı her karar hepimizi ilgilendirir.. ve % 50 .60 lada anayasa olmaz olsa cogunlugun azınlığa dayatması olmazmı..Anayasa bir toplum sözleşmesi ise. Tam mutabakat istenmesi olmalıdır.
    3 hukumet istikrarı secim sistemiyle sağlanır.
    4 18 yaşındaki bir insan askerligi yapmamış erk olamayan biri secmeninn ne derece hakkını savunur. Vekil olmasınin anlamı ne.
    5 bizde parti başkani seçime girecek vekil adayını belirliyor vekil beni mı temsil eder parti başkainimi.. parti başkanını Meclis TE temsil eder gibi çalışacaklardır vekil ne o zaman hemde 600..Aklınız varsa kimse kimseyi kandırmasin..

    Daha çok yazıla birlinir.... Bu yüzden HAYİR DİYORUM.
     
    Last edited: 4 Şubat 2017
  3. Zeynepsu

    Zeynepsu Well-Known Member

    • Platin Üye
    Mesajlar:
    4.094
    Aldığı Beğeni:
    2.010
    Ödül Puanları:
    113
    Belki vaktim olunca buna dair uzun uzun yazarım.Sadece ezber ya da her yerde söylenen geçerli nedenleri bir kenara bırakarak şunu söyleyebilirim;Özgür, bağımsız, Atatürk ilke ve inkilaplarına bağlı bir ülke adına cevabım belli. Ben yapılan siyasi beceriksizliklerin faturasını ağır ödeyen bir ülkem olmasın istiyorum. Yaptıklarının sorumluluğunu alamamış demokrasi bilincinden yoksun bir düşünce sistemine hayır.Mesele anayasal düzen değil, zihnin düzenlenmesidir.Benim çok değerli hocam söyle demişti: "Bu ülkede anayasal anlamda demokrasi sorunu yok, bu ülkede demokrasiyi idrak meselesi var." Dünya çapında yönetimsel anlamda faşizm ve diktacılık yükselen negatif bir trend.Neyse...Geçen bir söyleşide biri şöyle diyordu: "Bu ülke koalisyonlardan çok çekti." Açıkcası geçmişi iyi analiz edemeyen bir ezbercinin söylemleri bu denli dayanıksız olurdu.Bu ülkede tarihsel analiz ve değerlendirmeden yoksunların argümanı son zamanlarda bu.Biz muhalefeti, ortak aklı ya da koalisyonları lanet bir şey zannediyoruz,maalesef. Oysa bu demokrasinin ta kendisidir.Neyse zamanla yazarım.
     
    kaan4 bunu beğendi.
  4. fsm

    fsm Active Member

    Mesajlar:
    275
    Aldığı Beğeni:
    45
    Ödül Puanları:
    29
    Özgürlük ülkeme yakışıyor :)
    Evet diyecem sebebine gelince pkk fötö hdp gibi oluşumlarla aynı safta olamam.
     
  5. Zeynepsu

    Zeynepsu Well-Known Member

    • Platin Üye
    Mesajlar:
    4.094
    Aldığı Beğeni:
    2.010
    Ödül Puanları:
    113
    Ülkeyi hizipleştirdiler isterseniz yüz tane Anayasa değiştirin,kafalar değişmedikce neye yarar? Evetciler vatanperver, Müslüman, terörist karşıtı; hayırcılar, kafir, terörist, vatan haini. Biz demokratik tercihlere böylesine hadsizce saldırarak ancak sandık demokrasicisi oluruz.Çok şey söylenir de neyse. ..Hayırlısı olsun.
     
    kaan4 bunu beğendi.
  6. Tevfik Fikret

    Tevfik Fikret Member

    Mesajlar:
    46
    Aldığı Beğeni:
    11
    Ödül Puanları:
    8
    Demokrasi kültürünün yeterince gelişmediği, kitlelerin eğitim düzeyinin düşük olduğu ve etnik temelli sorunlar yaşayan ülkelerde başkanlık sistemleri ya diktatörlük veya iç savaşlarla sonuçlanır ya da ülkelerin bölünmesiyle. Gerek Latin Amerika ülkeleri gerekse hemen yanıbaşımızdaki Arap ülkeleri bunun birer örneğidir. Halkı bu sistemlerde bir arada tutan, karizmatik ya da güçlü bir liderin otoritesi olduğu için, iktidara gelen kişi bu niteliklerden yoksun olduğu an kargaşa patlak verir.

    Avrupa ülkelerinin başkanlık sisteminden vebalı hasta gibi uzak durmalarının nedeni de bu tip korkulardır.
     
    kaan4 ve Kader Katibi bunu beğendi.
  7. kaan4

    kaan4 kimse.

    Mesajlar:
    1.853
    Aldığı Beğeni:
    499
    Ödül Puanları:
    83
    Fetonun yaratıcısı akp dir delilmi fetonun siyasi ayağı nerde ? Hiç düşündünüz 40 yıl bir illegal örgüt olacaksın siyasi ayağınız olmayacak.PKK hdp yerel gazetelerin bir takip edinmi evet diyor. Akp halka sağ gösterip sol vuruyor ABD ve İsrail .İngiltere bizim üniter devleti yıkmanın son halkasıdır.uyanin artık bir bir kişiye verilen sorgusuz yetki .Düşünme yetisini yitiren toplumlar içindir.
     
  8. kaan4

    kaan4 kimse.

    Mesajlar:
    1.853
    Aldığı Beğeni:
    499
    Ödül Puanları:
    83
    Bazı insanlar tek taraflı yayın organ takip ederek gerçeği görmesi engelleniyor.yandas tekel medye bu yüzden oluşturuldu. 80 yıllık cumhuriyetin kazanımları satılık bu yollarda harcandı.yeni yapılan çok şey yap işlet devlet yöntemiyle yapılıyor. Bir köprü için 15 yıl calisacaklar farkında değil halk. Bir çok şey öyle oto yollar aynı.sehir hastaneleri aynı.onlarin parasını vatanda vergilerle odeyecek Suriyeliler ayrı sorun halen akıntıya kapılan insanlar var din felsefesi devlet yapılanma yoluna doğru hızla gidiyoruz.seriat sistemi monorsi sistemi kurulmak isteniyor halen demokrasi diyorlar hangi demekrasi.onune koyduklarını gidip sececeksin.saddamda böyle yapardı mubarekte.kadaffide esatta.sonuc çalkantı yıkım oldu .Halen evet diyenleri anlamakta zorlanıyorum. " Gözüken dağ kılavuz istemez"derler..
     
    Last edited: 19 Şubat 2017
  9. fsm

    fsm Active Member

    Mesajlar:
    275
    Aldığı Beğeni:
    45
    Ödül Puanları:
    29
    Kendiniz ifade ettiniz fetö 40 yıllık örgüt. 40 yılda DP,CHP,MHP,ANAP,RP,DSP,DYP ve AKP iktidar olmuştur.Bakarsanız fetö varlığını her iktidar parti zamanında dahada güçlenerek devam ettirmiştir. Çünkü bu zihniyet tüm siyasi partileri kendi amaçları uğruna kullanmıştır. Şu parti bu parti fetönün siyasi ayağıdır demeniz gerçekçi değil.

    Pkknın hayırını sağır sultan duydu siz nasıl duymazsını.Hdp ye gelince bunların hergün gazete haberlerini bizzati kendim didikliyerek takip ederim hayır diyolar.Hdp meclis gurup toplantısında hayır diyeceklerini bağıra bağıra söylüyolar (sesi kesilesiciler) . Daha dikkatli basını takip etmenizi beklerim.
    Mesele akp chp mhp deil.Bir ulusu yok etmeye çalışan birleşik topluma karşı; hürriyetini korumaya çalışan,müreffeh Türkiyeyi görmek isteyen,vatansever halkın evet mi? hayır mı? deme arefesinde doğru kararı verme çabasıdır. Siz hala akp düşmanlığınızı anlatmaya çalışıyosunuz.

    Abd İsrail İngiltere... Ekleyeyim Almanya Fransa ve diğerleri. Türkiyenin sistem değişikliğine gitmesini istemediklerini görüyoruz. Neden acaba ?

    Seçilen meclis üyeleri yeteri çoğunluğu sağladımı Cumhurbaşkanını alaşağı edebiliyo yeni sistemde. Cumhurbaşkanı Bütçe kanunu hariç kanun çıkaramıyor.Kanun hükmünde kararname çıkarır. Kanunları meclis yapar. Meclisi seçende yine halk.
    Görüyosunuz uyumuyorum gözlerim gayet açık.

    Sadece sorularınıza cevap vermek amaçlı yazdım yoksa söylenecek çok söz var.

    Uzatmayayım. Admin yada forum yöneticileri anayasada değişecek maddeleri buraya ekleyinde kim neden hayır neden evet dediğini bilsin.
     
  10. kaan4

    kaan4 kimse.

    Mesajlar:
    1.853
    Aldığı Beğeni:
    499
    Ödül Puanları:
    83
    Siz sadece yandaş medya bildirilerini izlerseniz tabi bakış açınız böyle olur.bunu iyi bilinki PKK evet siretejisini sinsi bir şekil sürdürüyor PKK evet diyor HDP basina yoluyla hayır dedirtiyor.cunku MHP makyajlı bir anayasa değişikliği var. Kuzuyu ulkutmemek için. Barzani Güneydoğu'da aşiretleri örgütlenmiş evet dedirtiyor .Aynı Barzani PKK besliyor.
    Bahsettiğiniz tüm partiler emperyalizmin güdümlü partilerde 1945 yılından beri bu ulkeyi ABD güdümlü partiler iktidara geldi ve deri ve PKK ayını güdümlü hukumetler içindeki CIA mosat.ingiliz ajanlar yoluyla desteklendi kuruldu geliştirildi. Amac savaşla yenemediklerini Türk milletini parçalayarak yenmek tır. Erbakan hocanın videosu var İsrail'in oyunu diye bir onu bul dinle.akp yıl İsrail ve ABD kurdu.iktdar olma hırsı da olanları bu ülkeyi parçalamak için kullanıyorlar. Öyle yandaş medyanın yayınları ve çok paralarla beslenen insanların yayınlarına aldanmayin..15 yıldır istikrarlı sağlayanlar batı ile birlikte aynı yola yürüyorlar ve ülkeyi parça parça etmek.daha kolay somurulursun daha. Kolay baskı altında tutulursun.anlaymadigim hep tek taraflı bakış açısına nasıl baktığınızda sorgulayan eleştirinin .Kendi ülkesini savunmaya Suriyelileri vatandaş yapıyor neden Araplar biat kültürü nu benimsemiş.bizimde öyle olmamız isteniyor..Akp bu ülkeye cumhuriyeti yıkma peşinde sizde alkislama buyurun.akp arkasında tüm ABD AB Rusya Barzani PKK İsrail.ingiltere var.halkada bunlar karsiymis gibi gösteriliyor. Siz bunlara inanıyorsunuz.
     
  11. Kader Katibi

    Kader Katibi GöNüL DoSTu

    Mesajlar:
    12.154
    Aldığı Beğeni:
    2.919
    Ödül Puanları:
    613
    16 Nisan 2017 Tarihli Referandum Maddeleri

    1. Madde
    Türkiye Cumhuriyeti Anayasası'nda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi'nin birinci maddesine göre, Anayasa'nın "Yargı yetkisi" başlığında değişikliğe gidilecek. Buna göre, yargı yetkisinin, Türk milleti adına bağımsız mahkemelerce kullanılacağına dair hüküm, "Bağımsız ve tarafsız" mahkemelerce kullanılacağı şeklinde değişecek. Oylamada 347 kabul, 132 ret oyu kullanıldı, 2 çekimser, 2 boş, 1 geçersiz oy çıktı.

    2. Madde
    Teklifin ikinci maddesi milletvekili sayısının 550'den 600'e çıkarılmasını öngörüyordu. Genel Kuruldaki gizli oylamaya 480 milletvekili katıldı. Oylamada 343 kabul, 133 ret oyu kullanıldı, 1 çekimser, 2 boş, 1 geçersiz oy çıktı.

    3. Madde
    Teklifin üçüncü maddesi, seçilme yaşını 25'ten 18'e indirilmesini ve askerlikle ilişiği olanların milletvekili adaylığına başvuramamasını öngörüyor. Genel Kurul'daki 3. maddenin gizli oylamasına 485 milletvekili katıldı. Oylamada 341 kabul, 139 ret oyu kullanıldı. Oylamada 3 boş, 2 geçersiz oy çıktı.

    4. Madde
    Teklifin dördüncü maddesiyle, Anayasanın "TBMM'nin Seçim Dönemi" başlıklı maddesi, "TBMM ve Cumhurbaşkanının Seçim Dönemi" olarak değişiyor.

    Teklife göre, TBMM seçimleri 4 yılda değil, 5 yılda bir yapılacak. Cumhurbaşkanı seçimleri de TBMM seçimleri gibi 5 yılda bir olacak ve seçmenler, iki seçim için aynı gün sandığa gidecek. Süresi biten milletvekili yeniden seçilebilecek. Cumhurbaşkanı seçiminde birinci oylamada gerekli çoğunluğun sağlanamaması halinde, belirtilen usule göre ikinci oylama yapılacak.

    Genel Kuruldaki gizli oylamaya 486 milletvekili katıldı. Oylamada 343 kabul, 139 ret oyu kullanıldı. Oylamada 2 boş, 2 geçersiz oy çıktı.

    5. Madde
    Teklifin beşinci maddesiyle, TBMM'nin görevleri ve yetkileri, "kanun koymak, değiştirmek ve kaldırmak, bütçe ve kesin hesap kanun tekliflerini görüşmek ve kabul etmek, para basılmasına ve savaş ilanına karar vermek, milletlerarası antlaşmaların onaylanmasını uygun bulmak, TBMM üye tam sayısının 5'te 3 çoğunluğunun kararı ile genel ve özel af ilanına karar vermek, anayasanın diğer maddelerinde öngörülen yetkileri kullanmak ve görevleri yerine getirmek" olarak sıralanıyor.

    Genel Kuruldaki gizli oylamaya 354 milletvekili katıldı. Oylamada 343 kabul, 7 ret oyu kullanıldı. Oylamada 3 boş, 1 geçersiz oy çıktı. CHP milletvekilleri oylamaya katılmadı.

    6. Madde
    TBMM'nin bilgi edinme ve denetim yollarına ilişkin maddesindeki değişiklik ile yasamanın belli bir konuda Meclis Araştırması yapması, Genel Görüşme açarak Genel Kurulda görüşmesi ve milletvekillerinin, cumhurbaşkanı yardımcıları ile bakanların cevaplaması istemiyle yazılı soru sorması yeniden düzenleniyor.

    Buna göre, TBMM, Meclis Araştırması, Genel Görüşme, Meclis Soruşturması ve Yazılı Soru yollarıyla bilgi edinme ve denetleme yetkisini kullanacak. Gensoru, denetleme yetkisinden çıkarılacak.

    Genel Kuruldaki gizli oylamaya 483 milletvekili katıldı. Oylamada 343 kabul, 137 ret oyu kullanıldı. Oylamada 2 boş, 1 geçersiz oy çıktı.

    7. Madde
    Maddeyle, cumhurbaşkanı seçilen kişinin partisiyle ilişiğinin kesilmesine yönelik düzenleme kaldırılıyor. Böylelikle doğrudan halk tarafından seçilen ve siyasal bir kişilik olan cumhurbaşkanının, partisiyle ilişkisinin kesilmesine dair hükmü yürürlükten kaldıran ilga normunun, halk oylamasında kabulü akabinde yürürlüğe girmesi anında bir siyasi partiyle ilişki kurması mümkün hale getiriliyor.

    Genel Kuruldaki gizli oylamaya 482 milletvekili katıldı. Oylamada 340 kabul, 136 ret oyu kullanıldı. Oylamada 4 boş, 2 geçersiz oy çıktı.

    8. Madde
    Düzenlemeyle, Anayasanın "cumhurbaşkanının görev ve yetkilerine" ilişkin maddede değişiklik yapılıyor ve cumhurbaşkanına, "devlet başkanı" sıfatı getiriliyor. Devletin başı olan cumhurbaşkanına, yürütme yetkisi de veriliyor.

    Cumhurbaşkanı, "devlet başkanı" sıfatıyla Türkiye Cumhuriyeti'ni ve Türk milletinin birliğini temsil edecek, anayasanın uygulanmasını, devlet organlarının düzenli ve uyumlu çalışmasını sağlayacak. Gerekli gördüğü takdirde, yasama yılının ilk günü TBMM'de açılış konuşmasını yapacak. Ülkenin iç ve dış siyaseti hakkında Meclise mesaj verecek.

    Cumhurbaşkanı, kanunları yayımlayacak ve kanunları tekrar görüşülmek üzere TBMM'ye geri gönderecek. Kanunların, TBMM İçtüzüğü'nün tümünün veya belirli hükümlerinin anayasaya şekil veya esas bakımından aykırı oldukları gerekçesiyle Anayasa Mahkemesinde iptal davası açacak.

    Genel Kuruldaki gizli oylamaya 481 milletvekili katıldı. Oylamada 340 kabul, 135 ret oyu kullanıldı, 5 boş, 1 de geçersiz oy çıktı.

    9. Madde
    Söz konusu maddeyle, Cumhurbaşkanı hakkında, bir suç işlediği iddiasıyla TBMM üye tamsayısının salt çoğunluğunun vereceği önergeyle soruşturma açılması istenebilecek. Meclis, önergeyi en geç bir ay içinde görüşüp ve üye tamsayısının beşte üçünün gizli oyuyla soruşturma açılmasına karar verecek.

    Soruşturma açılmasına karar verilmesi halinde, Meclis'teki siyasi partilerin, güçleri oranında komisyona verebilecekleri üye sayısının üç katı olarak gösterecekleri adaylar arasından her siyasi parti için ayrı ayrı ad çekme suretiyle kurulacak 15 kişilik bir komisyon tarafından soruşturma yapılacak. Komisyon, soruşturma sonucunu belirten raporunu iki ay içinde Meclis Başkanlığına sunacak. Soruşturmanın bu sürede bitirilememesi halinde, komisyona bir aylık yeni ve kesin bir süre verilecek.

    TBMM Genel Kurulunda, anayasa değişikliği teklifinin dokuzuncu maddesine 343 kabul, 137 ret oyu verildi.

    10. Madde
    Teklifin 10. maddesiyle "cumhurbaşkanı yardımcılığı" geliyor. Madde, Cumhurbaşkanına, seçildikten sonra bir veya daha fazla cumhurbaşkanı yardımcısı atayabilmesi imkanı tanıyor.

    Cumhurbaşkanlığı makamının herhangi bir nedenle boşalması halinde 45 gün içinde cumhurbaşkanı seçimi yapılacak. Yenisi seçilene kadar cumhurbaşkanı yardımcısı, cumhurbaşkanlığına vekalet edecek ve cumhurbaşkanına ait yetkileri kullanacak. Genel seçime 1 yıl ve daha az kalmışsa, TBMM seçimi de cumhurbaşkanı seçimiyle yenilenecek.

    TBMM Genel Kurulunda 10. maddenin gizli oylamasına 483 milletvekili katıldı. Oylamada 343 kabul, 135 ret oyu kullanıldı, 3 oy boş çıkarken, 2 oy da geçersiz sayıldı.

    11. Madde
    Teklifin 11. maddesine göre, TBMM, üye tam sayısının 5'te 3 çoğunluğu ile seçimlerin yenilenmesine karar verilebilecek. TBMM genel seçimi ile cumhurbaşkanı seçimi birlikte yapılacak. Cumhurbaşkanının seçimlerin yenilenmesine karar vermesi halinde TBMM genel seçimi ile cumhurbaşkanı seçimi birlikte gerçekleştirilecek.

    Cumhurbaşkanının ikinci döneminde Meclis tarafından seçimlerin yenilenmesine karar verilmesi durumunda cumhurbaşkanı bir kez daha aday olabilecek.
    Seçimlerinin birlikte yenilenmesine karar verilen Meclisin ve cumhurbaşkanının yetki ve görevleri, yeni Meclisin ve cumhurbaşkanının göreve başlamasına kadar devam edecek. Bu şekilde seçilen Meclis ve cumhurbaşkanının görev süreleri de 5 yıl olacak.

    TBMM Genel Kurulunda, teklifin 11. maddesinin gizli oylamasına 483 milletvekili katıldı. Oylamada 341 kabul, 134 ret oyu kullanıldı, 1 oy çekimser sayıldı, 5 oy boş, 2 oy geçersiz çıktı.

    12. Madde
    Teklifin 12. maddesine göre, cumhurbaşkanı; tabii afet, tehlikeli salgın hastalıklar veya ağır ekonomik bunalım hallerinin yanı sıra savaş, savaşı gerektirecek bir durumun baş göstermesi, seferberlik, ayaklanma, vatan veya cumhuriyete karşı kuvvetli ve eylemli bir kalkışmanın, ülkenin ve milletin bölünmezliğini içten veya dıştan tehlikeye düşüren şiddet hareketlerinin yaygınlaşması; anayasal düzeni veya temel hak ve hürriyetleri ortadan kaldırmaya yönelik yaygın şiddet hareketlerinin ortaya çıkması; şiddet olayları nedeniyle kamu düzeninin ciddi şekilde bozulması hallerinde yurdun tamamında veya bir bölgesinde olağanüstü hal (OHAL) ilan edebilecek.

    Genel Kurulda, teklifin 12. maddesinin gizli oylamasına 482 milletvekili katıldı. Oylamada 344 kabul, 133 ret oyu kullanıldı, 2 oy boş, 3 oy geçersiz çıktı.

    13. Madde
    Teklifin 13. maddesine göre, disiplin mahkemeleri dışında askeri mahkemeler kurulamayacak. Ancak savaş halinde asker kişilerin görevleri ile ilgili olarak işledikleri suçlara ait davalara bakmakla görevli askeri mahkemeler kurulabilecek.

    Genel Kurulda, teklifin 13. maddesinin gizli oylamasına 482 milletvekili katıldı. Oylamada 343 kabul, 133 ret oyu kullanıldı, 1 oy çekimser, 3 oy boş çıktı, 2 oy geçersiz sayıldı.

    14. Madde
    Teklifin 14. maddesinde Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun yapısında değişikliğe gidiliyor.

    Maddeye göre, Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun adı, Hakimler ve Savcılar Kurulu şeklinde değişecek. Kurulun üye sayısı 13, daire sayısı 2 olacak. Kurula Adalet Bakanı başkanlık edecek ve Adalet Bakanlığı Müsteşarı da kurulun tabii üyesi olarak görev yapacak.

    Kurulun 3 üyesi birinci sınıf olup, birinci sınıfa ayrılmayı gerektiren nitelikleri yitirmemiş adli yargı hakim ve savcıları arasından, 1 üyesi birinci sınıf olup, birinci sınıfa ayrılmayı gerektiren nitelikleri yitirmemiş idari yargı hakim ve savcıları arasından cumhurbaşkanınca; 3 üyesi Yargıtay üyeleri, 1 üyesi Danıştay üyeleri, 3 üyesi nitelikleri kanunda belirtilen yükseköğretim kurumlarının hukuk dallarında görev yapan öğretim üyeleri ile avukatlar arasından TBMM tarafından seçilecek.

    Öğretim üyeleri ile avukatlar arasından seçilen üyelerden, en az birinin öğretim üyesi ve en az birinin de avukat olması gerekecek.

    Kurulun TBMM tarafından seçilecek üyeliklerine ilişkin başvurular, Meclis Başkanlığına yapılacak. Başkanlık, başvuruları Anayasa ve Adalet Komisyonları üyelerinden kurulu Karma Komisyona gönderecek.

    Komisyon, her bir üyelik için 3 adayı, üye tam sayısının 3'te 2 çoğunluğuyla belirleyecek. Birinci oylamada aday belirleme işleminin sonuçlandırılamaması halinde ikinci oylamada üye tam sayısının 5'te 3 çoğunluğu aranacak. Bu oylamada da aday belirlenemediği takdirde her bir üyelik için en çok oyu alan 2 aday arasında ad çekme usulüyle aday belirleme işlemi tamamlanacak.

    TBMM, Komisyon tarafından belirlenen adaylar arasından, her bir üye için ayrı ayrı gizli oyla seçim yapacak. Birinci oylamada üye tam sayısının 3'te 2 çoğunluğu; bu oylamada seçimin sonuçlandırılamaması halinde, ikinci oylamada üye tam sayısının 5'te 3 çoğunluğu aranacak. İkinci oylamada da üye seçilemediği takdirde en çok oyu alan iki aday arasında ad çekme usulüyle üye seçimi tamamlanacak.

    Üyeler, 4 yıl için seçilecek. Süresi biten üyeler bir kez daha seçilebilecek.

    Kurul üyeliği seçimi, üyelerin görev süresinin dolmasından önceki 30 gün içinde yapılacak. Seçilen üyelerin görev süreleri dolmadan kurul üyeliğinin boşalması durumunda, bunu takip eden 30 gün içinde yeni üyelerin seçimi yapılacak.

    TBMM Genel Kurulunda, teklifin 14. maddesinin gizli oylamasına 483 milletvekili katıldı. Oylamada 341 kabul, 133 ret oyu kullanıldı, 4 oy boş, 4 oy geçersiz, 1 oy çekimser çıktı.

    15. Madde
    Teklifin 15. maddesine göre, kamu idareleri ve kamu iktisadi teşebbüsleri dışındaki kamu tüzel kişilerinin harcamaları yıllık bütçelerle yapılacak.

    Bütçe kanununa, bütçeyle ilgili hükümler dışında hiçbir hüküm konulamayacak. Cumhurbaşkanı bütçe kanun teklifini, mali yılbaşından en az 75 gün önce TBMM'ye sunacak. Bütçe teklifi, Bütçe Komisyonunda görüşülecek. Komisyonun 55 gün içinde kabul edeceği metin, Genel Kurulda görüşülecek ve mali yılbaşına kadar karara bağlanacak.

    TBMM Genel Kurulunda, anayasa değişikliği teklifinin, bütçe ve kesinhesapla ilgili 15. maddesine 341 kabul, 134 ret oyu verildi.

    16. Madde
    Teklifin 16. maddesiyle, önerilen hükümet sistemine uyum için anayasanın farklı maddelerinde bulunan bazı ibareler değiştiriliyor ya da metinden çıkarılıyor.

    TBMM Genel Kurulunda, teklifin 16. maddesinin gizli oylamasına 482 milletvekili katıldı. Oylamada 341 kabul, 134 ret oyu kullanıldı, 3 oy boş, 3 oy geçersiz, 1 oy çekimser çıktı.

    17. Madde
    Bu madde uyarınca, TBMM'nin bir sonraki seçimi ve cumhurbaşkanı seçimi, 3 Kasım 2019 tarihinde yapılacak.

    Seçimin yapılacağı güne kadar milletvekillerinin ve cumhurbaşkanının görevi devam edecek. Meclisin seçim kararı alması halinde, 27'nci Yasama Dönemi Milletvekili Genel Seçimi, cumhurbaşkanı seçimiyle beraber yapılacak.

    TBMM Genel Kurulunda, anayasa değişikliği teklifinin 17. maddesine 342 kabul, 135 ret oyu verildi.

    18. Madde
    Maddeye göre, "Cumhurbaşkanı seçilenin, varsa partisi ile ilişiği kesileceğine" dair hükmün kaldırılması, değişikliğin yayımı tarihinde; mevcut anayasada Bakanlar Kurulu, sıkıyönetim, tasarı, kanun hükmünde kararname, Askeri Yargıtay, Askeri Yüksek İdare Mahkemesi ibarelerinin kaldırılmasına dair değişiklikler de TBMM ve cumhurbaşkanı seçimleri sonucunda cumhurbaşkanının görevi başladığı tarihte yürürlüğe girecek.

    TBMM Genel Kurulunda, teklifin 18'inci maddesinin gizli oylamasına 481 milletvekili katıldı. Oylamada 344 kabul, 131 ret oyu kullanıldı, 2 oy boş, 3 oy geçersiz ve 1 oy da çekimser çıktı.
     
  12. fsm

    fsm Active Member

    Mesajlar:
    275
    Aldığı Beğeni:
    45
    Ödül Puanları:
    29
    Refarandum maddelerinin buraya alınmasıyla daha bi açıklık kazandı evet hayır demenin nedenleri. Bilmeyenler öğrenir teşekkürler katip :D
    Yaptığım izlenime göre hayırcıların büyük bölümü Erdoğan karşıtı olanlar.Yani refarandumun içeriğini bilmeden hayır diyor.Erdoğan düşmanlığı gözleri kör etmiş. Bazıları ise akıllarında kurdukları senaryoyla hayırlarına sebep bulmaya çalışıyor.Acıyorum hallerine:)
    Gezide bir araya toplanıp Yavuz Sultan Selim köprüsüne hayır,marmaraya hayır,üçüncü havaalanına hayır ... hayır hayır diyenler varya işte bu o hayırcılar.

    Bu kadar hayırın içinde benim anlamlı EVET'im olacak saygılarımla :)
     
  13. Kader Katibi

    Kader Katibi GöNüL DoSTu

    Mesajlar:
    12.154
    Aldığı Beğeni:
    2.919
    Ödül Puanları:
    613
    Seçim sonuçlarının ülkemiz için hayırlı olmasını dilerim.
     

Sayfayı Paylaş