Alibaba.com Türkiye`de ortak arıyor

Konusu 'Pazarlama ve Satış' forumundadır ve Kadı Kızı tarafından 1 Temmuz 2009 başlatılmıştır.

  1. Kadı Kızı
    Offline

    Kadı Kızı Zulcenahay

    • Platin Üye
    Mesajlar:
    53.756
    Medya:
    2
    Aldığı Beğeni:
    1.192
    Ödül Puanları:
    113
    Alibaba.com Türkiye`de ortak arıyor
    [​IMG]Alibaba.com Stratejik İş Gelişimi Üst Düzey Yöneticisi Brian Wong,” Her ülke yasal mevzuat açısından farklılık gösteriyor. Biz her ülkede o pazarı iyi tanıyan, iş yapma kültürünü iyi bilen yerel ortaklarla çalışmayı tercih ediyoruz. Alibaba.com’un gelişmesine ve büyümesi destek olacak ve pazarda tanınması sağlayacak bir ortak arayışı için görüşmelerimiz sürüyor” dedi.

    Dünya çapında 36 milyon kayıtlı kullanıcısı bulunan ve 240’ı aşkın ülkede faaliyet gösteren on-line ticaret şirketi Alibaba.com, Türkiye pazarında büyüme hedefi doğrultusunda yerli ortak aradığını açıkladı.
    Çin merkezli bir online ticaret şirketi olan Alibaba.com, ekonomik kriz ortamında KOBİ’ler için elektronik ticaretin bir kurtarıcı olduğu düşüncesinden hareket ederek uygun maliyetli online iş araçlarının kullanımı konusunda Türkiye’deki iş ortakları için Türkiye’nin ilk “Açıl Susam” etkinliğini gerçekleştirdi.
    Düzenlediği basın toplantısında Türkiye pazarına yönelik hedefleri ve düzenlenen etkinlikler hakkında bilgi veren Alibaba.com Stratejik İş Gelişimi Üst Düzey Yöneticisi Brian Wong,” Her ülke yasal mevzuat açısından farklılık gösteriyor. Biz her ülkede o pazarı iyi tanıyan, iş yapma kültürünü iyi bilen yerel ortaklarla çalışmayı tercih ediyoruz. O yüzden doğrudan burada ofis açmaktansa yerel bir şirketle stratejik ortaklık kurmayı düşünüyoruz. Alibaba.com’un gelişmesine ve büyümesi destek olacak ve pazarda tanınması sağlayacak bir ortak arayışı için görüşmelerimiz sürüyor” dedi. Brian Wong, on-line ticaretin küresel ticareti kolaylaştırıcı ve uygun maliyetli bir yöntem olduğunu vurgulayarak, Türkiye`de esas hedeflerinin şimdiye kadar yurtdışına açılmamış KOBİ`leri dış pazarlara açmak olduğunun altını çizdi.
    Türkiye’nin 2007 yılında toplam ihracatının yarısını Avrupa ülkelerine gerçekleştirdiğini belirten Brian Wong,”İçinde bulunduğumuz ekonomik durgunluk ortamında KOBİ’lerin mevcut ve yeni pazarlara erişimlerinde en düşük maliyetli pazarlama araçlarını kullanmaları oldukça önemli.KOBİ’ler, Alibaba.com’u kullanarak Ortadoğu, Asya ve Amerika kıtaları gibi uluslararası pazarlardaki ve Avrupa’daki pazar paylarını etkin bir şekilde genişletebilirler” diye konuştu.
    B2B TİCARETTE EN ÇOK TEKSTİL GIDA VE ELEKTRONİK EŞYA
    Alibaba.com’un Avrupa’nın ikinci en büyük pazarı olan Türkiye’de 160 binden fazla kayıtlı üyesi bulunduğunu ifade eden Brian Wong, Türk satıcı ve alıcıların tekstil, elektronik , gıda ve içecek satışlarından, tarım ürünlerine, yapı malzemelerinden, yaşam aksesuarlarına kadar tüm ürünlerde artık kendi iş ortaklarını Alibaba.com sayesinde her zamankinden daha hızlı ve daha kolay bir şekilde bulabildiklerini söyledi.
    Türkiye’deki pazar geliştirme çabalarının bir parçası olarak aralarında Turkticaret.net’in de içinde bulunduğu kimi yerel şirketlerle iş ortaklığına gittiklerini kaydeden Wong, “Hedefimiz, Türk KOBİ’lerinin küresel ticarette yer alabilmeleri için bir numaralı B2B ticaret pazarı olabilmek. Dinamik yerel sanayi kolları, elverişli ticaret akışı ve bölgenin en hızlı büyüyen internet kullanımı ortamına sahip Türkiye’nin, bugün ve uzun vadede Alibaba.com için kritik bir pazar olduğu konusunda hiçbir şüphe yok. Bu noktadan hareketle, Türkiye’deki üyelik tabanımızı genişletmek için kendimize yerel ortaklar bulmaya ve daha fazla yerel hizmet sunmaya devam edeceğiz” diye konuştu

Sayfayı Paylaş