Atatürk ' ün Din Ve Laiklik Anlayısı

Konusu 'Devrimleri' forumundadır ve CeRoNiMoO tarafından 25 Aralık 2006 başlatılmıştır.

  1. CeRoNiMoO

    CeRoNiMoO New Member

    Mesajlar:
    109
    Aldığı Beğeni:
    2
    Ödül Puanları:
    0
    GİrİŞ :

    AtatÜrk, Florya’dan Çekmece’ye DoĞru Bİr Yaya YÜrÜŞÜnde, AĞaÇ Altinda Dİnlenen Bİr İhtİyar Adama Rastlar.adam HÜrmetle AyaĞa Kalkarak, Ata’yi Selamlar.

    AtatÜrk Sorar :
    - Benİ Taniyor Musun ?
    - Tanimaz Olurmuyum, Evİmde Resmİn Bİle Var !
    AtatÜrk Memnun OlmuŞtur. KonuŞmaya BaŞlarlar. İhtİyar;
    - Bİr İŞİne Aklim Ermedİ. CumhurİyetÇİlİĞİ, İnkilapÇiliĞi, MİllİyetÇİlİĞİ, HalkÇiliĞi Hatta DevletÇİlİĞİ Anliyorum Ama Şu “laİklİĞİ” Pek Kavrayamadim. Neden Her Şeyİ Bİrden Bozdun?
    AtatÜrk ;
    - Bunu Sana Bİr Hİkaye İle Anlatayim Der. Misir’i Fetheden Komutan, Halİfe Ömer’e Bİr Mektup YazmiŞ : “burada Bİr Çok KÜtÜphaneler, İÇlerİnde De Bİr Çok Kİtaplar Var. Bunlari Yakayim Mi, Yoksa Birakayim Mi ? ...” Ömer Cevap VermİŞ : “kİtaplari İncele, EĞer Faydasiz Şeylerse Yak ! Yok EĞer Faydali Şeylerse, Yİne Yak ! ÇÜnkÜ Halk, O Kİtaplari OkudukÇa, Onlara Uymaktan VazgeÇmeyecekler, Eskİyİ Unutmayacaklar Ve Bİze – Yanİ Yenİye Ve YenİlİĞe – Daİma DÜŞman Olacaklardir ! ...”
    Hİkayeyİ Anlatan Ata, İhtİyara Sordu :
    - Şİmdİ Sana LaİklİĞİn Ne OlduĞunu AÇiklayayim Mi ?
    İhtİyar Derİn Bİr Sezgİ Ve SaĞduyu İle Cevap Verdİ :
    - İstemez PaŞam Dedİ, Hepsİnİ Anladim.

    BugÜn Alnimizi AÇik, BaŞimizi Dİk TutabİldİĞİmİz Bu Azİz Vatan Topraklari Üzerİnde, BayraĞimizin ÖzgÜrce Dalgalanabİlmesİnİ Ve Ezanlarimizin SerbestÇe Okunabİlmesİnİ Kendİsİne BorÇlu OlduĞumuz YÜce AtatÜrk’Ün GÖrÜŞ Ve DÜŞÜncelerİ Arasinda En Az Bİlİnenİ, Ama En Çok YanliŞ Anlatilan Ve Tanitilani Onun Dİn Ve Laİklİk Hakkindakİ GÖrÜŞ Ve DÜŞÜncelerİdİr. Bİraz Önce AnlattiĞimiz Anektod Bunun En GÜzel ÖrneĞİdİr.

    Ülkemİzde Çok BÜyÜk Bİr Aydin Ve Halk Kesİmİ AtatÜrk’Ün Dİne Olan Saygisini, BaĞliliĞini Ve En Önemlİsİ Onun Dİnİn İÇİne DÜŞÜrÜldÜĞÜ Durumdan Kurtararak Hak EttİĞİ YÜce Mevkİe YÜksetlme Nİyet Ve İradesİnİ GÖrÜp, TereddÜtsÜz Desteklerken ; Az Sayidakİ İstİsmarci İkİ Kesİm İse Ayni Çikar Çİzgİsİnde BuluŞarak Onun Dİn Konusundakİ Bu Son Derece Olumlu Tavrini GÖrmezlİkten Gelİp “dİnsİzlİĞİnİ” İlerİ SÜrmek Cehalet Ve İhanetİ İÇerİsİne DÜŞmektedİrler.

    İstİsmarci Bu İkİ Kesİm, Dİne KarŞi Olanlar İle Dİnİ Kendİ Çikarlari İÇİn Bİr Menfaat Araci Kilarak SİyasallaŞtirmak İsteyenlerdİr. AtatÜrk’le Ve AtatÜrk İlkelerİyle Dİn Arasinda Kasitli Olarak Ters Bİr BaĞlanti Kurmaya ÇaliŞan Bu KİŞİlerİn Hedefİ AtatÜrk’Ü Dİne KarŞi Bİr Sİlah Gİbİ GÖstermek Gayretİdİr. Ayrica TÜrkİye Cumhurİyetİ Devletİnİn Temel İlkelerİnden Bİrİ Olan Laİklİk İlkesİ Dİnsİzlİk Olarak Yorumlanmak Ve Dİn DÜŞmanliĞi Paravan Yapilmak İstenmektedİr. Allah Adina Faalİyet GÖsterdİĞİnİ AÇiklayan Hİzbullah Ve İbda-c’nİn Bİrer Dİnİ ÖrgÜt OlduĞu Da Unutulmamalidir.

    Oysa AtatÜrk, Bu İkİ Menfİ Kesİmİn Tanimlamalarinin Çok DiŞinda Ve ÜstÜnde, Dİnİ YÜceltmek Ve Onu YÜzyillardan Berİ SİyasetÇİlerİn Ve Cahİllerİn Elİnde Bİr Oyuncak Olmaktan Kurtarmak İÇİn Dİnİ ÖzÜne YÖnelmİŞ Ve Onu Ortaya Koymaya ÇaliŞmiŞtir.

    AtatÜrk’Ün Dİn Ve Lİalİkle İlgİlİ GÖrÜŞ Ve DÜŞÜncelerİnİ Yansitan Bu Konferansimizin Amaci, TÜrkİye Cumhurİyetİ Devletİnİ Ve Ulusal DeĞerlerİnİ Rahatsiz Eden Bu TÜr GerÇek DiŞi Fİkİrlere KarŞi Sİzlerİn Bİlgİlerİnİzİ Tazeleyİp Artirmaktir.

    Konuya Daha İyİ AÇiklik Getİrebİlmek Önce Dİn Kavraminin Toplumdakİ Yerİ Ve Dİndekİ YozlaŞmalar Hakkinda Bİlgİ Vermek İstİyorum.

    1. Toplum YaŞaminda Dİnİn Önemİ Ve İŞlevİ
    A. Toplum YaŞaminda Dİn :
    Toplumlarin Temel Kurumlarindan Bİrİnİ Ve İnsan Hayatinin Bİr ParÇasini OluŞturan Dİn, Evrende OluŞan Madde Ve
    Hİssedİlen Olaylarin Ötesİndekİ, İlmİn Siniri İlerİsİndekİ GerÇeĞİ İnsanlarin Almasi, Onunla Temas Etmesİde Ona Uygun Olarak YaŞama Çabasidir. BaŞta Vahİye Dayanan Olmak Üzere BÜtÜn Dİnlerİn Temel Amaci, İnsanlarin KİŞİler Olarak Tek Tek Ulu Bİr Varlik Olan Allaha BaĞlanmalrini SaĞlamaktir.

    İnsanlar Bİrer Sosyal Varlik Olarak YaratilmiŞtir. Toplum İÇİnde YaŞamak Zorundadir. Dİnler, Ayni Zamanda GÖnderİldİklerİ ÇaĞa Ve Toplumun Sosyal Sevİyesİne GÖre İnsanlar Arasindakİ Ahlakİ İlİŞkİlerİ DÜzenleyen Kurallar GetİrmİŞtİr. Fakat Bunun Amaci, İnsanlari Ve Toplumlari YÖnetmek DeĞİl, İyİ Ahlak Sahİbİ Olmaya YÖnlendİrmektİr. Sosyal, Sİyasal, Askerİ, Teknoljİk Ve EĞİtİmle İlgİlİ Faalİyetler, Dİnİ Kurumlarin DiŞindadir Ve Dİn Tarafindan YÖnlendİrİlİp, Kontrol Edİlemez. Bu TÜr Faalİyetler, Toplumu Ve Ülkeyİ YÖnetİp, GeleceĞe TaŞiyan Devlete Aİttİr.

    Bu Konuda Hz.muhammed’İn Şu SÖzlerİ Dİkkat Çekİcİdİr “ Ben Dİne İlİŞkİn Bİr Şey Emredersem Ona Uyunuz. DÜnyaya İlİŞkİn İŞlerİnİzİ Sİz Benden Daha İyİ Bİlİrsİnİz. Onlari BİldİĞİnİz Ve TecrÜbenİz Üzerİne Yapiniz.”

    GerÇekte Dİnİn, Temel GÖrevİne İlİŞkİn Esaslari AÇiklamasi DiŞinda , DİĞer DÜnyevİ Temel Kurumlarin Faalİyetlerİne İlİŞkİn Bİlİmsel YÖntemlerle Belİrlenen Ve Kanitlanan Konular İÇİn Esaslari Koymasi Veya Bunlara KarŞi Çikmasi DÜŞÜnÜlmemelİdİr. Hz.muhammed Zamanindan İtİbaren, Dİnİ Olmayan Sorunlarin Akilla ÇÖzÜmlenmesİ Uygun BulunmuŞtur. GerÇek Dİn Bİlgİnlerİ, Dİnİ Kendİ Sahasi DiŞina Çikarmayi DÜŞÜnmemelİdİr. Dİnİn Bİlİmsel Ve Teknolojİk Faalİyetler Ve GelİŞmelerle Uyum İÇİnde OlduuĞunu Kabul Etmek Durumundadir.


    B. Dİnde YozlaŞmalar :
    İslam Dİnİ İlk Ortaya ÇiktiĞinda “akilci, Bİlİmcİ Ve Toplumcu” Bİr Özellİk TaŞimasina RaĞmen, Hz. Muhammed’İn ÖlÜmÜnden Sonra YozlaŞtirilip, Amacindan SpatirilmiŞtir. Bunda Kendİ Çikarlari DoĞrultusunda Hareket Eden Dİn Adamlari (yobazlar) Sinifinin, İslamin ÖzÜnde Bulunan Akil Ve DoĞa Yerİne Rİvayet Ve Toplama Hadİslere BaŞvurmalarinin BÜyÜk Etkİsİ OlmuŞtur. Kendİlerİne İslam Alemİ Adini Veren Çikarci Dİn Adamlari, Kendİ Kurumlarinin, Toplumun TÜm Kurumlarini Kontrol Etmesİ İÇİn Faalİyette BulunmuŞlardir. BÖylece Dİn Ve Polİtİka İÇ İÇe GİrmİŞtİr. EĞİtİm, Teknolojİ, Sosyal Ve KÜltÜrel Faalİyetler Dİnİ Sayilan Ve Öyle DeĞerlendİrİlen Esaslara OturtulmuŞtur. BÖylece Üst YÖnetİcİler GÜÇlerİnİ Allahtan Aldiklarini İfade Eder OlmuŞlardir.

    Tarİh Boyunca Pek Çok Sİyasal Lİder, Devlet YÖnetİmİnİ KolaylaŞtirmak Ve İnsanlari Kendİne İtaat Etmeye Zorlamak Amaciyla Dİn Ve İnanÇlari Bİr Baski Unsuru Olarak KullanmiŞtir. Bunu Sonucunda Tapinilan Hale GelmİŞ HÜkÜmdarlar , Kutsal Kayzerler, Allahin YeryÜzÜndekİ GÖlgesİ Olan Halİfeler Ortaya ÇikmiŞtir. Bu Durum; Dİn Ve İnsanlari GerÇek AmaÇlarindan Saptirarak, Ssİyasİ Lİderlerİn Elİnde Bİr AraÇ Halİne GetİrmİŞtİr. HÜkÜmdarlarin, Bazi Uygulamalarina KarŞi Çikmak, Adeta Dİne KarŞi Çikmak Olarak DeĞerlendİrİlmİŞtİr. Bunu Yapmaya KalkiŞanlar Dİnsİzİ İlan Edİlerek En AĞir Cezalara ÇarptirilmiŞlardir. BÖylece Dİn Ve Devlet Kurallari İÇ İÇe GeÇmİŞtİr. Dİn Dİn Olmaktan, Devlet Devlet Olmaktan ÇikmiŞtir. Dİnsel Kurallarin Devlet Mekanİzmasina Egemen Olmaya BaŞlamasi İle Akil Ve Bİlİm GÖz Ardi EdİlmİŞ, Devlet Ve Toplum Yapilari Zİhnen Hasta SÖzde Dİn Adamlarinin Tekelİnde BoĞulmuŞtur. BÖyle Bİr Devlet Ve Toplumyapisi SÜreklİ DeĞİŞen ÇaĞin KoŞullarina Ayak Uyduramama Sonucunu DoĞurmuŞ Ve Devletİn Gerİ Kalmasina Sebep OlmuŞtur. Buna En GÜzel Örnek, Osmanli Devlet Ve Toplum Yapisidir.

    Dİnİn YozlaŞtirilip Amacindan Saptirilmasindakİ DİĞer Bİr Etken İse, İslamin DoĞuŞundan Sonrakİ 4-5 Asir İÇİnde Bİrbİrİnden Az İyİ, Çok Farkli Uygulmasi Olan Mezhep Ve Tarİkatlarin Ortaya Çikmasidir. Bunun Sonucu Kuran Dİnİnde Asla Bulunmayan Engİzİsyon, SÖmÜrÜ Ve Dİnden Çikarilma, MÜslÜman Kİtlelerİn Yakasina YapiŞti. Kuran, Sadece Mezarliklarda ÖlÜlere Cennet Vİzesİ Vermek İÇİn Okunan Bİr İlahİler Kİtabi Durumuna DÜŞÜrÜldÜ. Bİlgİsİzlİk, UyuŞukluk, Bİrbİrİnİ Acimasizca Cehennemlİk İlan Etme Ve Dİn Adina Kanli Eylemlerde Bulunan ÖrgÜtler Kurma, İslam DÜnyasinin Adeta Kaderİ Halİna Geldİ.

    İslam DÜnyasinin Gerİ Kalmasinda Önemlİ Rol Oynayan TÜm Bu GelİŞmelere İlave Olarak, TÜrklerİn Arap KÜltÜrÜnÜn Etkİsİ Altinda Kalmalarindan Dolayi GÜnÜmÜzde Dİnle İlgİlİ Sorunlarin Devam EttİĞİde Bİr GerÇektİr. Bu Sorunlarin BaŞlicalari İse;

    - Dİn Adamalarinin Arap KÜltÜrÜ İle YetİŞtİrİlmelerİnİn Zorunluluk Halİne Getİrİlmesİ,
    - Mİlleyetİn İslam Olmasi GerektİĞİ Ve Bunu Kabul Etmeyenlerİn Kafİr OlacaĞinin Telkİn Edİlmesİ (Ümmet AnlayiŞi)
    - Çocuklara ArapÇa KÖkenlİ İsİmlerİn Verİlmesİ,
    - İslamin Resmİ Dİlİnİnİ ArapÇa OlduĞu DÜŞÜncesİnİn YayginlaŞtirilmaya ÇaliŞilmasi,
    - İslamİyetle LaİklİĞİn Bİr Arada BulunamayacaĞi (devlet Laİk Olur, Ancak KİŞİler Olamaz),
    - İslamİ Kiyafet Adi Altinda Özellİkle Kadin Kiyafetlerİnİn Kisitlanmasi,
    - Hurafe Ve Batil İnanÇlarin YayginlaŞtirilmaya ÇaliŞilmasi,
    - Dİnİn Bİr Çikar Unsuru Olarak ÇeŞİtlİ KİŞİ, Grup Ve Sİyasal Partİler Tarafindan Kullanilmasidir.

    3. AtatÜrk’Ün Dİn Ve Laİklİk AnlayiŞi :
    A. AtatÜrk’e GÖre Dİn
    GerÇek Amacindan SaptirilmiŞ Olan Dİnİn, SİyasetÇİler Ve Cahİller Tarafindan Devlet Hayatinda Çikar Unsuru Olarak Kullanilmasinin Sakincalarini Çok İyİ GÖren AtatÜrk, Bu Duruma Son Vermek Amaciyla Dİnİn ÖzÜne YÖnelmİŞ Ve Onu Ortaya Koymaya ÇaliŞmiŞtir.

    KİŞİ Ve Toplum AÇisindan Dİnİn GereklİlİĞİnİ Kabul Eden AtatÜrkÇÜlÜk Dİnİn Kendİ GÖrev Alani DiŞindakİ DİĞer Kurumlari Kontrol Etmesİnİ Önlemek, Devletten Ayrilmasini SaĞlamak İÇİn, Temelİ Bİlgİsİzlİk Ve Çikar Unsuru Olan Dİnİ Taassupla MÜcadeleyİ, Çikar Ve SÖmÜrÜ Unsuru Olark Devam Eden Dİnİ Kurumlari Yok Ederek, SaĞlikli Dİn Adami YetİŞtİrİp, Dİnİ EĞİtİmİ Kontrol Ederek GerÇekleŞtİrmeyİ ÖngÖrmektedİr.


    “bİzİ YanliŞ Yola Sevk Eden KÖtÜ YaradiliŞlar, Bİlİrsİnİz Kİ, ÇoĞu Zaman Dİn Perdesİne BÜrÜnmÜŞler, Saf Ve Temİz Halkimizi Hep Dİnİ Kural SÖzlerİyle AldatagelmİŞlerdİr. Tarİhİmİzİ Okuyunuz, Dİnleyİnİz......... GÖrÜrsÜnÜz Kİ Mİlletİ Mahveden, Esİr Eden, Harap Eden KÖtÜlÜkler, Hep Dİn Perdesİ Arkasindakİ Dİnsİzlİk Ve KÖtÜlÜkten GelmİŞtİr. Onlar, Her TÜrlÜ Hareketİ Dİnle KariŞtirdilar.” Dİyerek Taassubun Ve Dİn DiŞi Uygulamalarin BİlgİsİzlİĞe DayandiĞini AÇiklayan AtatÜrk, Her Konuda OlduĞi Gİbİ, Dİnİ Konulardakİ Bİlgİsİzlİk Ve YobazliĞi Önleyİp, Cahİllerle MÜcadele Etmekten Devletİ Sorumlu TutmuŞtur.

    AtatÜrkÇÜlÜktekİ Dİn AnlayiŞi, Yobaz Ve Gerİcİlerden ArindirilmiŞ, İslamİyettekİ Temel GerÇeklere Dayanan Bİr AnlayiŞtir. Fakat Onun Bu AnlayiŞi GerÇekleŞtİrmek İÇİn YapmiŞ OlduĞu Uygulamalarinin, Bİr Çok Dİn TÜccarini Da Rahatsiz EttİĞİ De Bİlİnen Bİr GerÇektİr. AtatÜrk’Ün Çevresİnde Bulunanlardan MÜnİr Hayrİ Egelİ, BaŞindan GeÇen Bİr Olayi Ve O Zamankİ Havayi ŞÖyle Anlatir :

    “atatÜrk İÇİn Dİnsİz Dİyenler Oldu. Bunu Bİr Moda İmİŞ Gİbİ Yayanlar Vardi. Onun Laİklİk AnlayiŞini Dİnsİzlİk Gİbİ GÖstermekte Fayda Bulanlar Oldu. Fakat GerÇek HİÇ De Öyle DeĞİldİ. AtatÜrk Laİktİ Ve Yobaz Aleytari İdİ. Sİze BaŞimdan GeÇen Bİr Olayi Naklederek BaŞlayayim :

    Bİr GÜn Necİp Alİ Ona :
    - Efendİm, MÜnİr Hayrİ Namaz Kilar Dedİ,

    En Yakin Bİr Dostumun Benİ Bu Şekİlde Takdİmİnİ GÖren, Benİ Sevmeyenlerİn YÜreklerİ SevİnÇten AĞizlarina Geldİ. Şİmdİ KovulacaĞimi DÜŞÜnerek GÜlÜŞtÜler.

    AtatÜrkle Aramizda Şu KonuŞma GeÇtİ :
    - Sahİ Mİ ?
    - Evet PaŞam
    - NİÇİn Namaz Kiliyorsun
    - HİÇ ! Sadece Namaz Kilinca İÇİmde Bİr Huzur Ve SÜkun Hİssederİm.

    AtatÜrk Bİraz Önce GÜlenlere DÖndÜ :
    - Bİr Gemİde Kalsaniz Ve Batmak Tehlİkesİnde Olsaniz, HİÇ Bİr Ümİdİnİz Kalmasa, Ne Dİye Haykirirsiniz ? Herhalde YetİŞ Gazİ Demezsİnİz Allah Dersİnİz. Bundan DoĞal Ne Olabİlİr.

    Sonra Bana DÖndÜ :
    - DÜnyadakİ İŞlerİne Zarar Getİrmemek Şartiyla Namazini Kil ! Heykel De Yap, Resİm De ...

    GÖrÜldÜĞÜ Gİbİ AtatÜrk, HİÇ Bİr Zaman İbadetİ GÜÇleŞtİrecek DavraniŞta BulunmamiŞtir. Hatta Onun ÖzÜnde OlduĞu Gİbİ AnlaŞilip, Yapilmasini SaĞlayacak Tedbİrler Alinmasini SaĞlamiŞtir.

    BoŞ İnanÇlarin, Dİnİ Üzerİndekİ Olumsuz Etkİlerİne De DeĞİŞİk Zamanlardakİ KonuŞmalarinda DeĞİnen AtatÜrk, HİÇ Bİr Zaman ÖzellİĞİ YozlaŞtirilmayan Dİne KarŞi ÇikmamiŞ, Dİnden Çikar SaĞlayan Yobazlara Ve Bunlarin Dİnİ Kendİlerİne Kalkan Yapmalarina KarŞi ÇikmiŞtir. TÜrk Mİlletİnİn, ÇaĞdaŞ Uygarlik DÜzeyİnİn Üzerİne Çikarken, KİŞİlere Manevİ Destek SaĞlayacak Olan Dİnİn; Akla, MantiĞa, Bİlİme Uygun Olmasini ÖngÖrmÜŞ, Vİcdan HÜrrİyetİne De BÜyÜk Önem VermİŞtİr.

    AtatÜrk’Ün Dİn Konusunda YaptiĞi GelİŞmelerİn Amaci, Bİr Yandan Devletİn Üzerİnden Dİnİn Baskisini
    Kaldirmak, DİĞer Yandan Da Bİreyİn Üzerİnde Yobaz Ve BaĞnaz KİŞİlerİn Baski Unsuru Olmasini Önlemektİr. Yanİ Kisaca LaİklİĞİ GerÇekleŞtİrmektİr.

    B. AtatÜrk’Ün Laİklİk AnlayiŞi Ve Özellİklerİ :
    AtatÜrk’Ün Dİn Konusundakİ DÜŞÜncelerİnİn Uygulamaya GeÇİrİlmİŞ Şeklİ Laİklİktİr. O’nun Laİklİk AnlayiŞi Ve Uygulamalarini BaŞka Devletlerdekİ Uygulamalarla Kiyaslamak DoĞru DeĞİldİr. ÇÜnkÜ TÜrk LaİklİĞİİ Mİlletİmİzİn İhtİyaÇlarindan KaynaklanmiŞtir Ve Yİne Mİlletİmİzİn İhtİyaÇlarina ÇÖzÜm Önerİlerİ Getİrmektedİr.

    AtatÜrk, Laİklİk İlkesİyle İslam Dİnİnİ Yenİ Şekle SokmuŞ Veya Dİnce Yenİ Kurallar GetİrmİŞ DeĞİldİr. Çikarci KİŞİ Ve Yobazlarin, Kendİ Menfaatlerİnİ KolaylaŞtirmak İÇİn Şerİat Adi Altinda KoyduĞu Kurallari Kaldirip, İslami ÖzÜne DÖndÜrmÜŞtÜr.

    LaİklİĞİ Tanimlamaya ÇaliŞirken KarŞimiza Çikan İlk GerÇek Şudur. Bİr Ülkenİn Tarİhİ, Sİyasİ Ve Sosyal Şartlari, Ülkede Yaygin Olan Dİnİn Özellİklerİ , O Ülke İÇİn Gereklİ Ve GeÇerlİ Olan Laİklİk AnlayiŞi Ve Uygulamasini GenİŞ ÖlÇÜde Etkİler. Ancak AtatÜrkÇÜ DÜŞÜnce Sİstemİnİn Temel İlkelerİnden Bİrİ Ve TÜrkİye Cumhurİyetİnde Bİr Anayasa İlkesİ, Bİr Hukuk Deyİmİ Halİne GelmİŞ Olan LaİklİĞİn Bazi TartiŞilmaz Unsurlari Vardir.

    (1) Laİklİk, Herkes İÇİn Dİn, Mezhep, DÜŞÜnce Ve Vİcdan HÜrrİyetİ Demektİr. Herkesİn Dİn Ve İnaniŞlarinda Her TÜrlÜ Baskidan Uzak Olarak YaŞayabİlmesİnİn Yasal Temİnati Demektİr. Laİklİk Cumhurİyet DÜŞmanlarinin SÖyledİĞİ Gİbİ Dİnsİzlİk DeĞİl, Dİnİn ÖzÜnÜ Koruyan Bİr Sİstemdİr.

    (2) Laİklİk, Etnİk KÖkenlerİ, Dİn Ve Mezheplerİ Ne Olursa Olsun, YurttaŞlara EŞİt İŞlem Yapilmasi, Kanunlar ÖnÜnde Her Bakimdan EŞİtlİk Ve Adalet Demektİr. TÜrkİye Cumhurİyetİ’nİn Sinirlari İÇİnde YaŞayan Herkesİ Bİrİncİ Sinif VatandaŞ Yapan Da İŞte Bu EŞİtlİk AnlayiŞidir. Laİklİk, Kadin – Erkek EŞİtlİĞİnİn De Temelİ Ve Temİnatidir.

    (3) Laİklİk; Dİn Ve Devlet İŞlerİnİn Ayrilmasi, Dİnİn Bİr Vİcdan İŞİ OlduĞunun Kabul Edİlmesİ, Devletİn Ve Toplumun Dİnİ Kurallara GÖre Yapilandirilmamasi, YÖnlendİrİlmemesİ Ve YÖnetİlmemesİ Demektİr. LaİklİĞİn Bu Unsuru, Devlet YÖnetİmİnİn Dİn Kurallarina GÖre DeĞİl, Toplumun İhtİyaÇlarina, Akla, Bİlİme, Hayatin GerÇeklerİne GÖre YÜrÜtÜlmesİnİ SaĞlamaktir.

    (4) Laİklİk, EĞİtİmİn LaİkleŞtİrİlmesİ Ve ÖĞretİm BİrlİĞİ Demektİr. EĞİtİmİn ÇaĞdaŞ Ve Akilci Esaslara GÖre DÜzenlenmesİ Demektİr. BÜtÜn ÇaĞdaŞ DeĞerlerİ Meydana Getİren Ve İnsanin En Kiymetlİ VarliĞi Olan Aklin, Her TÜrlÜ Baskidan Uzak HÜr DÜŞÜnebİlmesİ Demektİr.

    (5) Laİklİk, Devletİn Resmİ Dİnİnİn Bulunmamasi Demektİr. Laİk Devlet, Bellİ Bİr Dİnİn Kurallarini VatandaŞlarina Benİmsetmek Ve Uygulamak İÇİn Kurallar Koymaz. Dİnİ, Zararli Bİr Afyon, Tehlİkelİ Bİr DÜŞman Olarak Da GÖrmez. ÇÜnkÜ; Her TÜrlÜ Dİn Ve Allah İnancini Reddeden, İdeolojİsİnİn GereĞİ Olarak VatandaŞlarina DİnsİzlİĞİ Telkİn Eden Devletler Laİk OlmadiĞi Gİbİ, Dİne Dayali Teokratİk Devletler De Laİk DeĞİldİr.

    Laİklİk, Bazi Ülkelerde, Dİn GÖrevlİlerİ, İbadethaneler Ve Dİn EĞİtİmİ İÇİn, Devlet BÜtÇesİnden HİÇ Ödeme Yapilmamasi Şeklİnde AnlaŞilmaktadir. Fakat TÜrkİye’de Bu Konu Çok Farkli Bİr ÖzellİĞe Sahİptİr. Dİyanet İŞlerİ BaŞkanliĞinin Devlet Kurumlari Arasinda Yer Almasi, LaİklİĞİn Korunmasi Bakimindan Da Gereklİ GÖrÜlmÜŞtÜr. Bu Uygulama TÜrkİye’nİn Toplumsal KoŞullarindan DoĞmuŞtur. Burada Devletİn Öne Çikmasi Ve Dİnle İlgİlİ Bazi Hİzmetlerİ Üzerİne Almasi Hem Bİr Sosyal Devlet İlkesİnİn GereĞİ, Hem De LaİklİĞİ Korumaya YÖnelİk Bİr Uygulamadir. Devletİn Bu Hİzmetlerİ BaŞi BoŞ Birakmasi LaİklİĞİn YozlaŞmasina Yol AÇabİlİrdİ. Bunun DoĞal Sonucu Olarak, Gerİcİ Ve Tutucu Çevreler, Yenİden Bİr ÜstÜnlÜk Kurma SavaŞina Gİrebİlİrlerdİ.

    Devletİn “dİyanet İŞlerİ BaŞkanliĞi” AraciliĞi İle Dİnsel Hİzmetlerİ YÜrÜtmesİ, BugÜn De Gereklİdİr. ÇÜnkÜ Toplumumuz, ÖngÖrÜlen GelİŞme Çİzgİsİne HenÜz YÜkselmemİŞtİr. Laİklİk İlkesİnİn, Anayasada Yer Almsindan Bu Yana 63 Yil GeÇmİŞ Olmasina KarŞin, Yİne De Bu İlkenİn Tam BenİmsendİĞİ SÖylenemez. Bu Nedenle Devletİn, Hem LaİklİĞİ TÜm Topluma Benİmsetmek Hem De YozlaŞmasina Firsat Vermemek Gİbİ Önemlİ Bİr GÖrevİ Vardir. Bunun İÇİnde Dİnsel Hİzmetlerİ Yakindan Denetlemesİ Gereklİdİr.

    MÜslÜman Ülkeler İÇİnde LaİklİĞİ Benİmseyen Tek Devlet TÜrkİye’dİr. AtatÜrk Akil DiŞi DeĞer Yargilarinin Bİr Toplumu İÇten İÇe Nasil ÇÜrÜttÜĞÜnÜ BİldİĞİ İÇİn, Akil Ve Bİlİmİn; ÖzgÜr DÜŞÜncenİn Sİmgesİ Olan LaİklİĞe DÖrt Elle SarilmiŞtir. Denİlebİlİr Kİ, AtatÜrk’Ün TÜm YaŞami Boyunca, Üzerİnde TİtredİĞİ, HİÇ Bİr BİÇİmde ÖdÜn Vermeden Uygulamaya ÇaliŞtiĞi Devrİm, Laİklİk Devrİmİdİr. Yenİ TÜrk Devletİnİ, Osmanli YÖnetİmİnden Ayiran Devrİmler Laİklİk İlkesİnİn YÜrÜrlÜĞe Konulmasiyla BaŞlar. Bu Nedenle Laİklİk, TÜrkİye Cumhurİyetİ’nİn Ve AtatÜrk Devrİmlerİnİn Temelİnİ OluŞturur. Laİklİk İlkesİ SarsildiĞi Zaman, Ötekİ Devrİmlerİn TÜmÜ De Sarsilir Ve YozlaŞir, Temel İŞlevlerİnİ Yİtİrİr, Cumhurİyet KargaŞa İÇİne SÜreklenİr.

    C. Cumhurİyet DÖnemİnde Laİklİk Alaninda Yapilan Yenİlİkler :
    Laİklİk Hareketİ AtatÜrkÇÜ DÜŞÜnce Sİstemİ İÇerİsİnde AŞama
    AŞama GelİŞerek, Devlet, Hukuk, EĞİtİm Ve KÜltÜrÜmÜz
    LaİkleŞmİŞtİr. Devletİn LaİkleŞmesİ İle İlgİlİ Olarak : 1920’de T.b.m.m. KurulmuŞ Ve 1921 Anayasasi İle Egemenlİk Kayitsiz Şartsiz Mİllete VerİlmİŞtİr. Teoratİk Devletİn DayanaĞi Olan Saltanatin 1922’de Ortadan Kaldirilmasindan Ve Onun Yerİne Ulusal Egemenlİk Temelİne Dayanan Cumhurİyetİn 1923’te İlan Edİlmesİnden Sonra, 1924 Yilinda Halİfelİk Kaldirilarak, Dİnİn Devlet Üzerİndekİ Etkİsİ Tamamen KirilmiŞ; 1928 Yilinda İse “devletİn Dİnİ İslamdir” Maddesİ Kaldirilarak Anayasa LaİkleŞtİrİlmİŞtİr.

    Devletİn Kanun Koyarken Dİnİ Kurallara Uyma ZorunluluĞunun Da Olmamasi Anlamina Gelen Hukukun LaİkleŞtİrİlmesİ; Şerİye Vekaletİnİn Kaldirilmasi İle BaŞlamiŞ, 1924’te Dİnİ İÇerİklİ Hukuk Kİtabi Olan Mecelle KaldirilmiŞ Ve Şerİye Mahkemelerİ KapatilmiŞtir. 1926 Yilinda Kabul Edİlen Medenİ Kanunla Kadin Haklarinin Yasal DÜzenlemesİ GerÇekleŞtİrİlmİŞ, Bunu BorÇlar, Tİcaret Ve Ceza Kanunlarinin Kabul Edİlmesİ İzlemİŞtİr. 1931 Ve 1934 Yillarinda Kabul Edİlen Ve Kadinlarimiza SeÇme – SeÇİlme Haklarinin Verİlmesİyle Hukuk Alanindakİ LaİkleŞme TamamlanmiŞtir.

    EĞİtİm Sİstemİndekİ LaİkleŞme AtatÜrk’e GÖre, Dİn Etkİsİnden Tamamen ArindirilmiŞ Okullarla Ve EĞİtİm Programlarinin ÇaĞdaŞlaŞtirilmasiyla GerÇekleŞtİrİlebİlİrdİ. Bu Nedenle; Medrese Ve Mahalle Mekteplerİ Kaldirilarak, 1924’te Tevhİd-İ Tedrİsat Kanunu İle EĞİtİm BİrleŞtİrİlmİŞtİr.

    KÜltÜrel LaİkleŞme İÇİn En BÜyÜk Adim Harf İnkilabi İle GerÇekleŞtİrİlmİŞ Ve Arap Yazisinin 1000 Yillik EgemenlİĞİne Son VerİlmİŞtİr. Bunu, Mİlletİmİzİn Dİnİnİ Daha İyİ Analayabİlmesİ İÇİn; Ezan Ve Hutbelerİn TÜrkÇe Okunmasi Ve Kuran’in TÜrkÇeye Çevrİlmesİ İzlemİŞtİr. Devletİn VarliĞini Tehlİkeye DÜŞÜren Ve ModernleŞme Hareketİnİ KÖstekleyen, Gerİcİ Zİhnİyetİn Yuvalari Olan Tekke, Zavİye Ve Tarİkatlar KapatilmiŞ, Şeyh, Seyİt, Dede Ünvanlari KaldirilmiŞtir. Kilik – Kiyafet Devrİmİ YapilmiŞ, Takvİm, ÖlÇÜler, Resmİ Tatİl Ve Bayramlarla İlgİlİ Yenİ DÜzenlemeler GetİrİlmİŞtİr. Dİl Devrİmİ Yapilarak, TÜrk KÜltÜrÜnÜn Her Alanda BenlİĞİnİ Bulmasi İÇİn Çaba Sarf EdİlmİŞtİr.

    Nİhayet, 1937 Yilinda Laİklİk İlkesİ Anayasaya Dahİl Edİlerek, Dİn Tamamen Sİyasetİn DiŞina ÇikarilmiŞ Ve İnsanlarin Vİcdanlarindakİ Kutsal Yerİne OturmuŞtur. ÇÜnkÜ; İnsanlarin Vİcdanlarinda Kalan Dİnİn, Topluma Huzur Ve Dİrlİk SaĞladiĞini, Devletİ Ele GeÇİren Dİnlerİn İse; İlerlemeye Engel TeŞkİl EttİĞİnİ, Tarİhtekİ Aci TecrÜbeler GÖstermİŞtİr.

    GÖrÜldÜĞÜ Gİbİ LaİklİĞİn Benİmsetİlmesİ Ve Anayasada Yer Almasi, Uzun Ve Sabirli Bİr ÇaliŞmayi GerektİrmİŞtİr. O DÖnemdekİ HÜkÜmetler, Bu DÜzenlemeler Sirasinda ÇeŞİtlİ Engellerle KarŞi KarŞiya GelmİŞtİr. Özellİkle Dİnden Yararlanan, Bunu GeÇİm Araci Olarak Kullanan Bİr Takim Tutucu Çevreler, Halkin BİlgİsİzlİĞİnden Yararlanarak Tepkİ GÖstermİŞler, Zaman Zaman Kendİlerİne YandaŞ Da BulmuŞlardir. T.b.m.m. ÇikardiĞi Takrİr-İ SÜkun Kanunu (dİrlİk Ve DÜzenİ Koruma Yasasi) İle, Bunlara KarŞi Amansiz Bİr SavaŞa Gİrmek Zorunda KalmiŞtir. Bu Yasanin Kesİn Ve Sert Uygulamasiyla, Gerİcİ Tepkİlerİn Etkİsİ AzalmiŞtir.

    4. LaİklİĞe YÖnelİk KarŞi Uygulamalar :
    A. Çok Partİlİ DÖneme GeÇİŞ Ve Tavİzler :
    ÇaĞdaŞ Uygarlik Sevİyesİnİn Üzerİne Çikmak Parolasi İle Yola Çikan Cumhurİyet TÜrkİyesİnde, Özellİkle TÜrk İnkilabinin Temel TaŞi Olan Laİklİkle İlgİlİ GerÇekleŞtİrİlen Atilimlar, Çok Partİlİ DÖneme GeÇİldİĞİ Yillarda TartiŞilmaya, 1950’lİ Yillardan İtİbaren İse Gerİ Adimlar Atilmaya BaŞlanmiŞtir.

    Çok Partİlİ Sİyasal YaŞama GeÇİŞle Beraber, Laİk Uygulamalar Konusunda Verİlen Tavİzler Özetle ŞÖyle Siralanabİlİr:

    AtatÜrk İnkilaplarinin “mİllete Mal OlmuŞ Ve OlmamiŞlar” Olarak Gruplandirilmasi Ezanin Tekrar ArapÇaya, Anayasa Dİlİnİn İse Osmanlicaya Çevrİlmesİ, 1961 Anayasasinin GetİrmİŞ OlduĞu ÖzgÜrlÜklerden Yararlanarak, Dİnİ Polİtİkaya Alet Eden Ve GÜnÜmÜze Kadar Bİrbİrlerİnİn MİrasÇisi Olarak Devam Edİp Gelen Sİyasal Partİlerİn Kurulmasi, Demokrasİnİn VazgeÇİlmez Unsuru Olan Sİyasal Partİlerİn Sirf Oy AvciliĞi UĞruna, Bİr Takim Dİnİ KuruluŞlara Ve Tarİkatlara Kol Kanat Germesİ, Halkin Dİnİ Duygularini SÖmÜrebİlmek Amaciyla Kur’an Kurslari Ve İmam Hatİp Okullarinin Sayisinda BİlİnÇlİ Bİr ArtiŞ Yapilmasi, 1973 Yilindan İtİbaren İmam Hatİp Okullarina, İlahİyat FakÜltesİ DiŞindakİ Ünİversİtelere De GİrİŞ Hakkinin Getİlmesİ İslamİ Kiyafet Adi Altinda TÜrban Sorununu TÜrkİye’nİn GÜndemİne Getİrİp, SÜreklİ GÜncel Kalmasi İÇİn Polİtİk Oyunlara Gİrİlmesİ, 1995 Yilindan İtİbaren Kur’an Kurslarina 3 Yil Devam Eden ÖĞrencİlere Ortaokul Dİplomasinin Verİlmesİnİn KararlaŞtirilmasi, Halkin Ekonomİk Durumundan Yararlanma Yoluna Gİdİlerek 1994 SeÇİmlerİnde Para, Odun, KÖmÜr, Altin, Kiyafet V.b. Şeylerle Oy AvciliĞi Yapmalari. Avrupadakİ EĞİtİm Sevİyesİ DÜŞÜk Olan İŞÇİlerİmİz Arasinda Dİnİ TeŞkİlatlanmaya Gİdİlmesİ, Özellİkle TÜrkİyedekİ Dengesİz Gelİr DaĞilimlari, HÜkÜmet Krİzlerİ, RÜŞvet, Adam Kayirma Gİbİ Olaylardan Yararlanarak Bunun Dİnİ Kurallarla YÖnetİlen “adİl Bİr DÜzenle” ÇÖzÜlebİleceĞİ, LaİklİĞİn İse Dİn DÜŞmanliĞi OlduĞu DÜŞÜncelerİnİn Yayilmaya ÇaliŞilmasi Ve TÜrk Toplumunu ÇaĞdaŞ Uygarlik Sevİyesİne UlaŞtirma Amacini GÜden İnkilap Kanunlarininda Bİr Bİr ÇİĞnenmesİdİr.

    DÜn OlduĞu Gİbİ, GÜnÜmÜzde De Toplumun Belİrlİ Bİr Kesİmİnde LaİklİĞİn Dİnsİzlİk OlduĞu YÖnÜndekİ DÜŞÜncenİn OluŞumunda, Gerİcİ Ve Çikarcilar Kadar, LaİklİĞİ Savunanlarin YanliŞ Tutumu Da Rol OynamiŞtir. Bu YanliŞlik, Laİk OlduĞunu Sanan Ve Bunu İÇİn Kendİnİ “İlerİcİ” Sayan BÜrokrat Kadronun, Dİnsel BaĞlari Siki Olan Halk Kİtlelerİnİ “gerİcİ” Olarak SuÇlamasi Ve Onu Hor GÖrmesİnden KaynaklanmiŞtir. Bunun En Önemlİ Nedenlerİnden Bİrİ De, LaİklİĞİn Temelİ Olan Akilci DÜŞÜncenİn Topluma BenİmsetİlememİŞ Olmasi Ve Topluma Zorla Kabul Ettİrİlmek İstenen Bİr Olgu Olarak GÖrÜlmesİ OlmuŞtur. Halk Da Bunu BÖyle Kabul EtmİŞ Ve LaİklİĞİn GerÇek İŞlevİ Üzerİnde Pek Fazla DurmamiŞtir. LaİklİĞİn Kendİsİne Ne KazandirdiĞini Veya KazandiracaĞini Da Fazla DÜŞÜnmemİŞtİr. Bu Durum İse Dİnden Çikar SaĞlayan Yobazlarla, Dİnİ Sİyasal Emellerİne Alet Etmek İsteyen Çikarcilarin İŞİne YaramiŞtir. Ne Yaziktir Kİ GÜnÜmÜzde De Ayni Olaylar SÜrÜp Gİtmektedİr.

    B. GÜnÜmÜzdekİ Uygulamalar :
    BaŞlangiÇta Önemsİz Gİbİ GÖrÜnen Bu ÖdÜnler, Bİrbİrİnİ İzleyerek Zaman GeÇtİkÇe YerleŞmeye BaŞlamiŞ Ve GÜnÜmÜzde Daha Da Yaygin Ve Kaygi Verİcİ Bİr Hal AlmiŞtir.

    Bu GÜn GelmİŞ OlduĞumuz Noktada, Yasal Ve Yasa DiŞi ÖrgÜtlÜ, GÜÇlÜ Basin Ve Yayin KuruluŞlarina Sahİp, Antİ Laİk ŞerİatÇi Bİr Akimla KarŞi KarŞiya Bulunuyoruz. SÖylemlerİ Farkli Olsada, Bunlarin Ortak Hedeflerİ LaİklİĞİ Ortadan Kaldirip, Şerİat DÜzenİnİ Gerİye Getİrmektİr. Ama Kİmİ Demokratİk Yolla, Kİmİ Ülkeyİ İÇ Harbe SÜrÜkleyerek, Kİmİ De AnarŞİ Ve TerÖrle SaĞlama PeŞİndedİr. Kadinlarin Elİnİ Sikmayan Kaymakamlar, İÇkİ İÇİlİyor Dİye Toplantilardan KaÇan BÜrokratlar, Namahrem Dİye KarŞi Cİnsten Hastalari Muayene Etmeyen Doktorlar Onlarin Eserİdİr.

    Dİn Adina İnsanlari BoĞazlayan Hİzbullah, İbda-c Ve Kaplancilarin Faalİyetlerİ, Akİt, Şafak, Şura Ve Mİllİ Gazetede Yer Alan Laİklİk KarŞiti Yazilar Ve Bazi ÖĞretİm GÖrevlİlerİ İle SİyasetÇİlerİn DeĞİŞİk Yer Ve Zamanda Basinda Yer Alan KonuŞmalari Bunun Örneklerİdİr.

    Ülkemİzdekİ Laİklİk KarŞiti Unsurlar Arasinda, AmaÇlarina Temkİnlİ Ve Hesapli Gİtmek, Alttan Ve Derİnden YaklaŞmak İsteyen KİŞİ Ve KuruluŞlar Da Bulunmaktadir. Bunlarin Cuma Tatİlİ, TÜrban, Okullara Mescİt Ve Kurban Derİlerİnİn İstenen Kurumlara BaĞiŞlanmasi Gİbİ İsteklerİ, YandaŞlari Medya KuruluŞlari Tarafindan Masum Ve Demeokratİk Talepler Olarak GÖsterİlmektedİr. Ancak Bu, Demokratİk Ortam İÇİnde, Halki Yanlarina Çekme TakdİĞİnİn Bİr ParÇasidir Ve Laİklİk Gİderse BaŞimiza Çok KÖtÜ Şeylerİn GeleceĞİ De Kesİndİr.

    DİĞer Önemlİ Bİr Noktada, AtatÜrk’Ün Kiyafet İnkilabina RaĞmen, Bu Konuda Gerİye DÖnÜŞÜn YaŞanmasidir. Şu Anda BaŞta Mİllİ EĞİtİm BakanliĞi Olmak Üzere; DeĞİŞİk Kamu Kurum Ve KuruluŞlarinda, BaŞ ÖrtÜlÜ Olarak ÇaliŞanlarin Sayisinin Gİderek Artmasi, AŞiri Dİn Taraftarlarinin Devlet Kademelerİne Hakİm Olma DÜŞÜncelerİnden Kaynaklanmaktadir. GeÇtİĞİmİz Yil İÇerİsİnde DeĞİŞİk Tarİkat BaĞlantisi Bulunan Ve Kadinlarla TokalaŞmaktan KaÇinan 40 Hakİm Ve Savci Hakkinda SoruŞturmanin BaŞlatilmasi Bunun En Çarpici ÖrneĞİdİr.

    Demokratİk Ortam İÇerİsİnde GelİŞmeye ÇaliŞan Sİyasal İslamİ Hareketİn TÜrban Konusunu TÜrkİye’nİn GÜndemİnde Tutarak, Onu Adeta Dİnİn Sİyasal SembolÜ Halİne Sokmaya ÇaliŞmasinin En Barİz ÖrneĞİ İse 1999 SeÇİmlerİnde Mİlletvekİlİ SeÇİlen Merve KavakÇi’nin Meclİse TÜrbanla Gelmeye ÇaliŞmasi Ve Bunu Destekleyen Mİlletvekİlerİnİn Olamsidir.

    Laİk Cumhurİyetİ Yikmaya YÖnelİk Olan İrtİca, Ekonomİsİ Ve EĞİtİmİ DÜŞÜk Olan Kesİmler Üzerİnde Yurt İÇİnde Ve Yurt DiŞinda ÖrgÜtlenmesİnde Gİderek Artirmaktadir. (avrupada; Mİllİ GÖrÜŞ, Avrupa TÜrk BİrlİĞİ, Avrupa İslamci GenÇlİk BİrlİĞİ, TÜrkİye’de GenÇlİk Lokalllerİ; Akincilar DerneĞİ, Mİllİ TÜrk Talebe BİrlİĞİ, Mİllİ GenÇlİk Vakfi)

    Özellİkle 1980’den Bu Yana, TÜrkİye’de Toplumun Azimsanamayacak Bİr Kesİmİnde Dİne YÖnelİŞ HizlanmiŞtir. Bunu Camİ Sayisindakİ, İmam Hatİp Okullari Ve Kur’an Kurslarindakİ ArtiŞ İle; Özellİkle Kadinlardakİ İslamİ Gİyİm Tarzina Olan YÖnelİŞten De Kolayca Anlamak MÜmkÜndÜr. Fakat Bu YÖnelİŞİn “hangİ İslam”’a OlduĞunu Cevaplamak, Pek De Kolay DeĞİldİr.
    ÇÜnkÜ “İslam” DendİĞİnde Zİhİnlerde Belİren İfade, Farklilik GÖsterebİlmektedİr. Bu Nedenle TÜrkİye’de, İslamin GerÇek ÖzÜne DÖnen Bİr Hareketten SÖz Etmek MÜmkÜn DeĞİldİr. İslamci Hareket İÇerİsİnde Aralarinda Önemlİ Farklar Bulunan Akimlar GÖrmek MÜmkÜndÜr. ÖrneĞİn Hİzbullah Ve İbda-c ÖrgÜtlerİde Dİn Adina Hareket EttİĞİnİ AÇiklayan ÖrgÜtlerdİr. Fakat Bu Ayriliklara RaĞmen, TÜrkİye’de Çok Partİlİ Sİyasal YaŞama GeÇİldİkten Sonra YÜkselmeye BaŞlayan Polİtİk İslamci Hareketİn Temel Hedefİ, Cumhurİyetİn İlk Yillarindakİ Hukukİ Ve Kuramsal DÜzenlemeler İle Salt Bİreysel Bİr İnanÇ Konumuna DÜŞÜrÜlmÜŞ Olan İslam Dİnİnİ, Kİtlelerİn Neznİnde Yenİden Toplumsal Ve Sİyasal Bİr Dİn Durumuna Getİrmektİr. İslamci DÜŞÜnÜŞe GÖre Dİn; Tanri İle Kul Arasindakİ İbadet Ve TÖrenlerle Sinirli Bİr İlİŞkİ DeĞİldİr. Dİn, Sİyasal Ve Ekonomİk Alanda Da Belİrleyİcİdİr Ve BÜtÜn Bİr İdeolojİdİr. Bu Nedenle De İslamci İdeolojİye GÖre, Devlet Ve Toplum YaŞaminin İslamİ Kurallardan BaĞimsiz Bİr Şekİlde ÖrgÜtlenmesİ SÖz Konusu Olamaz.

    GereÇektende GÜnÜmÜzdekİ Sİyasal İslamci Akimin Belİrgİn ÖzellİĞİ Toplumsal, Sİyasal, KÜltÜrel Ve Ekonomİk Yapiyi KÖktencİ Bİr AnlayiŞla Şerİat HÜkÜmlerİne GÖre DeĞİŞtİrmek İstemesİdİr. Bunun İÇİn Gereklİ Malİ Ve Fİzİkİ Kaynaklari Üretebİlecek DÜzeye De ErİŞmİŞtİr. Topumda İslamİ İdeolojİye Sahİp Sendİkalar , İktİsadİ ÖrgÜtlenmeler , Partİler , Sayisiz Vakiflar, EnstİtÜler, Dernekler, Okullar GÖrmek MÜmkÜndÜr.

    Özetle Sİyasal İslamin 1970’lİ Yillarda YaptiĞi Çok YÖnlÜ Yatirimlarla BugÜn GeldİĞİ Çİzgİ, Tabaniyla, Gelİr Kaynaklariyla, Şİrketlerİyle, Vakiflariyla, Basin-yayin KuruluŞlariyla Devlet İÇİnde Devlet Olma Durumundadir. Bu Durumda Eksİk Olan Tek Yer Askerİ Kanattir Kİ, Bu Nedenle Gerİcİ İslamİ Kesİm, İmam Hatİp Lİsesİ Mezunlarinin Harp Okuluna Alinmasi MÜcadelesİ Vermektedİr. İmam Hatİp Lİsesİ Mezunlarini MÜlkİ İdare (kaymakam, Valİ), Yargi (hakİm,savci), Malİye (mÜfettİŞ, Defterdar, Vergİ Daİresİ) Ve Emnİyet GÜÇlerİne (polİs, Emnİyet Md.) YerleŞtİren, Hareketİn, KurumlaŞma Ve KadrolaŞmasini Tamamlamak İÇİn, Tek EksİĞİ Olan Askerİ Kanada Çengel Atmak Ve BÖylece Devlet İÇİnde OluŞturduĞu Devletİn TÜm YÖnlerİnİ Tamamlamak İstemektedİr.

    5. Laİklİk İlkesİnİn Devami İÇİn Yapilamasi Gerekenler :

    GÖrÜnen Odur Kİ, Ülkede Sİyasİ YozlaŞmaya, Ekonomİk ÇÖkÜntÜye Ve İnsanlarin Sİyasal Rejİme Olan GÜvensİzlİklerİne Bİr Çare Bulunamazsa, TÜrkİyenİn GeleceĞİ Tehlİkeye DÜŞecektİr. ÇÜnkÜ TÜrkİyede Son Yillarda Artan Ekonomİk Krİz, Dengesİz Gelİr DaĞilimi, HÜkÜmetlerİn Yolsuzluk, RÜŞvet, Adam Kayirma Gİbİ Nedenlerden Dolayi, Temsİl GÜÇlerİnİ Önemlİ ÖlÇÜde Kaybetmelerİ, Dİnden Çikar SaĞlamaya ÇaliŞanlarin İŞİne YaramiŞ Ve Bu BoŞluĞu Dİnamİk ÇaliŞmalarinin Da Etkİsİyle DolurmuŞlardir.

    Asil Tehlİke, İrtİcaİ Kesİmİn Sahİp OlduĞu 19 Gazete, 110 Dergİ, 51 Radyo, 20 Tv İstasyonu, 2500 Dernek, 500 Vakif Ve Bİnİn Üzerİnde Şİrket, 1200 Yurt, 800’Ün Üzerİnde Okul Ve Dershaneler, Beledİyeler Kanali İle Bu Kesİme Aktarilan Kaynaklardir.

    Asil Tehlİke, GeleceĞİn SeÇmen Ve YÖnetİcİlerİnİn Dİn EĞİtİmİ İle YetİŞtİrİlme Ve YÖnlendİrİlmelerİ, Gelİr DaĞilimindakİ DengesİzlİĞİn İrtİcaİ Faalİyetlere Etkİsİ, İrtİcanin Hortlamasi İÇİn ElverİŞlİ Ortamlar Yaratmasidir.

    Asil Tehlİke, Mevcut SeÇİm Sİstemİnİn Ve Sİyasal Partİler Kanunun Korunmasi, Kayitli – Kayitsiz Kur’an Kurslari, İhtİyacin Çok Üzerİnde ÖĞrencİ Mezun Eden İmam Hatİp Lİselerİ, Vakiflar Elİ YÜrÜtÜlen Kurslar Ve Burslarla Verİlen Dİn EĞİtİmİnİn Engellenmemesİ Durumunda 6-7 Mİlyon Potansİyelİne UlaŞacak Olan İrtİcaİ Kesİmİn Tek BaŞina İktİdar Olma OlasiliĞidir.

    Bu Nedenledİr Kİ, Bundan Önce OlduĞu Gİbİ Bu GÜnde, Tehdİdİn GÖrÜnen Kismi İle MÜcadele Yerİne, Akilci Bİr YaklaŞimla Tehdİdİn YetİŞtİĞİ Ve BeslendİĞİ Kaynaklarin Kurutulmasi İÇİn MÜcadele Verİlmelİdİr.

    Anayasamizin 174 NcÜ Maddesİyle GÜvence Altina AlinmiŞ Bulunan, İnkilap Kanunlarinin Zedelenmesİne Daha Fazla İzİn Vermeyerek, BugÜne Kadar Layikiyla Uygulanmayan Bu Kanunlarin Uygulanmaya BaŞlamasi, Alinmasi Gereken Tedbİrlerİn BaŞinda Gelmektedİr.

    Vakİt GeÇİrmeden Uygulamaya Konulmasi Gereken DİĞer Önemlİ Bİr Konu İse, Devlet İÇİndekİ İrtİcaİ KadrolaŞamanin Önlenmesİdİr. Bundan Kasdedİlen , Gerİcİlerİn ÇarpittiĞi Gİbİ, Dİnİne Samİmİ Duygularla BaĞli KİŞİlerİn DeĞİl, Laİk DÜzenİ Yikip, Şerİat DÜzenİnİ Kurmak İsteyen Beyİnlerİn Bu Kadrolardan UzaklaŞtirilmasi GereklİlİĞİdİr.
    DİĞer Önemlİ Bİr Konu Da, Sekİz Yillik Kesİntİsİz Zorunlu Temel
    EĞİtİmİn 1924 Tarİhlİ ÖĞretİm BİrlİĞİ Yasasi’nin Amacina Uygun Olarak Yapilmasidir. Yanİ Sadece Dİn Konusundakİ İhtİyaÇlarimizi KarŞilayacak Kadar ÖĞrencİ YetİŞtİren İmam Hatİp Lİsesİ Ve İlahİyat FakÜltesİ Olmalidir.

    Sİyasİ Partİlerİn Oy Kaygisini Bİr Tarafa Birakarak, Mevcut İnkilap Kanunlarinin Korunmasi Ve Uygulanmasi, İhtİyaÇ Duyulan Yenİ Kanunlarin Çikartilmasi İÇİn Bİrbİrlerİ İle YariŞ İÇİnde Olmalari, GÜnÜmÜzde ÇaĞdaŞlaŞma Adina Atilacak Ve Belkİde Tarİhe GeÇecek Adimlar Olacaktir.

    Bu Durum KarŞisinda TÜrk Aydinlarina DÜŞen En BÜyÜk GÖrev İse, “fİkrİ HÜr, Vİcdani HÜr Ve İrfani HÜr” Nesİller Olarak, Cehalet, Gaflet Ve Dalalet İÇİnde Olan İnsanlarimizi Aydinlatarak Aklin, İlmİn Ve Fennİn Yoluna Getİrmek, İhanet İÇİnde Olanlar İle De Amansiz Bİr Şekİlde MÜcadele Etmek Olmalidir.

    29 Nİsan 1920 Tarİhİnde YÜrÜrlÜĞe Gİren Ve 12 Nİsan 1991 Tarİhlİ “terorle MÜcadele Kanunu” İle YÜrÜrlÜkten Kaldirilan “hİyanet-İ Vatanİye Kanunu”’nun 1 Ncİ Maddesİne Eklenen BÖlÜm, Bu GÜn İÇİnde GeÇerlİlİĞİnİ Korumaktadir.

    · ·dİnİ Sİyasal AmaÇlar İÇİn Esas Almak Veya Bu AmaÇlara Alet Etmek,
    · ·bu AmaÇla Cemİyet Kurmak Ve KurulmuŞ Cemİyetlere Gİrmek,
    · ·devletİn Laİk NİtelİĞİnİ DeĞİŞtİrmek,
    · ·bu AmaÇla Halk Arasinda Bozgunculuk Ve Ayrilik Çikarmak,
    · ·bunlari Tek BaŞina Veya Toplu Halde, SÖz Ve Yazi İle Veya Eylemlİ Olarak Yapmak

    Vatan HaİnlİĞİ SayilmiŞtir.

    6. SonuÇ :
    SonuÇ Olarak Dİyebİlİrİz Kİ, BugÜn LaİklİĞe KarŞi Çikanlar Tavİz Bulursa, Yarin AtatÜrk’Ün DİĞer İlke Ve İnkilaplarini YalniŞ DeĞerlendİrİp, TÜrk Toplumunu GeÇmİŞe, Gerİye GÖtÜrmeye ÇaliŞirlar.

    AtatÜrk Cumhurİyetİnİ En İyİ Karekterİze Edecek Nİtelİk, Onun Laİk NİtelİĞİdİr. Laİklİk GerÇekleŞmez, Devamli Ve Tİtİz Bİr Saygi GÖrmezse, AtatÜrk İnkilabinin Hedefİ Olan, Demokratİk Ve BaĞimsiz Cumhurİyetİn VarliĞi Tehlİkeye DÜŞeceĞİ Gİbİ, Bİr DİĞer Hedef Olan TÜrk Toplumunu ÇaĞdaŞlaŞtirma Çabasi Da İflasa UĞrar. Toplumumuz Yenİden Orta ÇaĞin KaranliĞina GÖmÜlÜr.

    Bİze DÜŞen GÖrev, DiŞtakİ Ve İÇtekİ Laİk Ve Demokratİk Cumhurİyet DÜŞmanlarina Aradiklari Firsati Vermemek İÇİn, AtatÜrk’Ün DÜŞÜnce Sİstemİnİ İyİ Bİlİp Kavrayarak, Toplumumuzda İkİlİĞe Yol AÇmamak, Özellİkle AtatÜrk’Ün Laİklİk İlkesİ İle İslamİyete En BÜyÜk Hİzmetİ YapmiŞ OlduĞunu Anlatarak, İÇ Ve DiŞ DÜŞmanlarin AtatÜrk’Ü Dİnsİzlİkle SuÇlayip Cumhurİyete Ve AtatÜrk’e KarŞi Olan KiŞkirtmalarini Etkİsİz Hale Getİrmek Ve AtatÜrk’Ün Bİzlere Emanet EttİĞİ Laİk Cumhurİyetİ, ÖzgÜrlÜk Ve Demokrasİ İÇİnde Koruyup, Sonsuza Kadar YaŞatmak İÇİn SÜreklİ Uyanik Bulunmaktir.

    AtatÜrk’Ün İzİnde Gİtmek İstİyorsak, Onun Şu SÖzlerİnİ Daİma Kendİmİze Rehber Edİnmelİyİz.

    “ben, Manevİ Mİras Olarak HİÇ Bİr DonmuŞ Ve KaliplaŞmiŞ DÜstur Birakmiyorum. Benİm Manevİ
     
  2. klodsa

    klodsa New Member

    Mesajlar:
    2
    Aldığı Beğeni:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Atatürk Laiklik Din ve Müslümanlık. Bir insan Hem Atatürkü sever hemde laik olur aynı zamanda da dindar olamazmı. Elbette olur. Samimi duygularımı yazıyorum. Atatürkü çok seviyorum. Çünkü Peygamberimiz efendimiz Vatan sevgisi İmandandır buyurdu. Allah C.C. bu vatanın kurtulmasını onun elinden meydana getirmiştir. Galibi_Şeyhi H.Galip Hasan Kuşçuoğlu' www.galibi.com ve www.galibilik.com' adreslerinden de bilgi alınabilir. Kendisi Atatürk hayranı Vatanını Milletini seven bir insandır.Kısaca basında da Atatürkçü Şeyh diye anılmıştır. Ankara ve Antalyada bulunan sergilerde basında çıkan yazılar mevcuttur. Bundan niçin bahsediyorum. Şunun için.Bendeniz dindar olmaya çalışan dinin emir ve nehiylerinden kaçınan bir insandım. Fakat Dindarlık-Atatürk-Laiklik-Demokrasi-Cumhuriyet konularında müthis bir karmaşık duygular içindeydim. Ne zaman ki H.Galip Hasan Kuşçuoğlunu ve Galibi_ ve Galibilik_le ilgili araştırma yaptığımda gördümkü Bir insan hem Dindar Hem ATATÜRKÇÜ LAİK ve DEMOKRATİK düşünce sahibi olabiliyormuş. H.Galip Hasan Kuşçuoğlu farklı bir fenomen çiziyor. Mutlaka araştırılması gerek çünkü H.Galip Hasan Kuşçuoğlu Atatürk'le İslamı Müslümanlığı ve Laik düşünçeyi birbiriyle barışık hale getiriyor......
     
  3. klodsa

    klodsa New Member

    Mesajlar:
    2
    Aldığı Beğeni:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Hz Pir H.Galip Hasan Kuşçuoğlu (Ks)

    www.galibindir.net Pir-i Galibininin Sohbet Videoları ve mp3 3gp telefon formatlı sohbetleri Galibilik ile İlgili Onarca Materyale ulaşmak İçin Lütfen Buraya Tıklayın.
     

Sayfayı Paylaş