Hamileler Ne Yemeli Ne Yememeli

Konusu 'Hamilelik Dönemi, Anne ve Çocuk' forumundadır ve DokuzyüzSeksen tarafından 26 Kasım 2012 başlatılmıştır.

  1. DokuzyüzSeksen

    DokuzyüzSeksen Moderator

    • Bölüm Sorumlusu
    Mesajlar:
    5.420
    Aldığı Beğeni:
    79
    Ödül Puanları:
    48
    Hamilelikte neler yemeli,hamileler ne içmeli,hamileler nasıl beslenmeli,hamileler neler yememeli,gebelikte nasıl beslenmeli,gebelikte neleri yememeli,hamilelere yasak yiyecekler


    Sağlıklı bir hamilelik geçirme ve sağlıklı bir bebeğe sahip olmada bilinçli beslenmenin önemi büyük. Bunun için, her zaman, uzmanların önerilerine kulak vermekte yarar var. Bakın uzmanlar yapmanız ve yapmamanız gerekenler konusunda neler söylüyor:

    Hamileler Ne Yemeli


    • Zengin kalsiyum kaynağı olan süt, yoğurt ve peynir tüketin.

    • Her gün 1 adet yumurta ya da 1 porsiyon etli sebze, kuru baklagil yemeye özen gösterin.

    • Kuru baklagil ve bulgur karışımı yemekleri C vitamini açısından zengin sebze ve meyvelerle beraber tüketin.

    • Zengin vitamin kaynağı olan taze, sebze ve meyveleri düzenli olarak her gün yiyin.

    • Sebzelerin, makarna ve kuru baklagillerin haşlama sularını dökmeyin, bunları değerlendirin.

    • şeker yerine demir açısından zengin olan pekmezi seçin.

    • Yiyecekleri hazırlarken ellerinizin temizliğine büyük özen gösterin. Sebze ve meyveleri iyice yıkayın, gerekirse sirkeli suda bekletin.

    Hamileler Ne Yememeli


    • Kansızlığı önlemek amacıyla yemeklerle birlikte çay içmeyin, eğer çok içmek istiyorsanız yemekten 1-2 saat sonra ve açık olarak tercih edin.

    • Hazır meyve suları, kolalı ve gazlı içecekleri mümkünse hiç tüketmeyin. Taze meyve suyu yerine meyvenin kendisini yemeyi seçin.

    • Çiğ ve füme et ve balıkları, katkı maddeleriyle hazırlanmış salam, sucuk ve sosisleri hatta hazır gıdaları yemeyin.

    • Kafeinli içecekleri (kahve ve çay) günde en fazla 2 bardakla sınırlayın, mümkünse hiç içmeyin.

    • Sigara ve alkolü tamamen unutun. Sigara dumanı olan yerlerde bulunmayın.
     

Sayfayı Paylaş