Kahvenin 40 yıllık hatırı var bir 40 yıl daha Türkiye'deyiz

Konusu 'Ekonomi' forumundadır ve x_m.e.e tarafından 7 Eylül 2007 başlatılmıştır.

  1. x_m.e.e
    Offline

    x_m.e.e ..ıɯıʎǝsɹǝɥ ɯıpʎɐs ʞoʎ..

    • Yönetici
    Mesajlar:
    48.256
    Aldığı Beğeni:
    809
    Ödül Puanları:
    253
    [​IMG]

    Jürgen Ziegler Dieter Zetsche Andreas Renschler

    Mercedes-Benz Türk A.Ş., kuruluşunun 40'ıncı yıldönümünü kutluyor. Mercedes-Benz Türk'ün Hadımköy'de bulunan tesislerinde gerçekleştirilen basın toplantısında konuşan DaimlerChrysler AG CEO'su Dieter Zetsche, Türkiye'ye gelmekle ne kadar doğru bir karar verdiklerini gördüklerini ifade etti. Bir fincan kahvenin 40 yıl hatırı vardır sözünün doğru çıktığını belirten Zetsche, "Hem iyi günlerin hem kötü günlerin ortağı olduk. Bir an bile Türkiye pazarından çıkmayı düşünmedik. Kararımızın doğru olduğunu gördük. Önümüzdeki 40 yıl içinde bir fincan daha kahve içmek istiyoruz" dedi. Mercedes-Benz'in Türkiye'de bulunan fabrikalarının da DaimlerChrysler içinde büyük role sahip olduğunu vurgulayan Zetsche, 1967 yılında Otomarsan ile çalışmaya başladıklarını hatırlattı. O tarihten bugüne Türkiye ve Türklerin otomotivde basit montaj sanayinden global standartlara yol aldığını belirten Zetsche, Türk otomotiv sanayisinin üretim kapasitesinin 1.2 milyon adede çıktığını kaydetti.

    TÜRKİYE'NİN ÖNEMİ
    Mercedes-Benz Türk'ün de 40 yılda çok şey başardığını, önemli rolünü bundan sonra da devam ettireceğini anlatan Zetsche, konuşmasına şöyle devam etti: "Türkiye'deki yatırımlarımızla Türk ekonomisine katkıda bulunuyoruz. Kurumsal vergide 9'uncu sırada yer alıyoruz. Toplam yatırımlarımız ise 500 milyon Euro'yu geçti. Kamyonda 5, otobüste 40 yıldır şampiyonuz. Büyüyen pazarda yer almaya devam edeceğiz. Türkiye'de üretilen kamyon satışlarını bir yılda yüzde 16'dan yüzde 30'a çıkardık. Bugün Türkiye'deki otobüslerin üçte biri ise Mercedes. Mercedes-Benz Türk'ün üretimdeki global önemi hem kamyonda hem de otobüste hızla büyüyecek. Aksaray fabrikasında üretilecek olan 17 bin adet kamyonun ise 7 bin adedini ihraç etmeyi planlıyoruz. Otobüs sektöründe çok iyi bir yerdeyiz. Bunda Türkiye fabrikalarının payı yüksek. Geçen yıl 2 bin adet otobüs satışı gerçekleştirdik. Bu yıl ise 3 bin adet otobüs satmayı planlıyoruz ve kapasiteyi 4 bin adete çıkardık. Mercedes Benz Türk, global satışların önemli bir miktarını oluşturuyor. Dünyada sattığımız otobüslerin yüzde 40'ı Türkiye'de üretiliyor."

    YENİ BİR SAYFA
    Konuşmasında, yeni Daimler'in yapısına değinen Zetsche, Daimler'in hisselerinin çoğunu bir süre önce Cerverus'a sattığını anımsatarak, yeni bir sayfa açtıklarını, şu anda DaimlerChrysler adı altında çalışmalarına devam ettiklerini söyledi. Daimler'de gerçekleştirdikleri yeniliklere de dikkat çeken Zetsche, 1999 yılından bu yana ürettikleri araçlarda yakıt tüketimini yüzde 30 azalttıklarını, ancak halen yapacak çok şeyleri olduğunu kaydetti. Hedeflerinin birinci sınıf üretim yapmak olduğunu dile getiren Zetsche, daha karlı modeller üzerinde çalıştıklarını söyledi

Sayfayı Paylaş